قادری: دانشگاه حامی شرکتهای دانش بنیان باشد

فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون تاسیس و پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان را مصوب کردیم، اظهار داشت: بر طبق این قانون دانشگاه ها می توانند از شرکتهای دانش بنیان حمایت کنند.
دانشگاه ها حامی شرکتهای دانش بنیان باشند جعفر قادری در نشست هم اندیشی شرکتهای دانش بنیان بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: حمایت های دانشگاه می تواند به این صورت باشد که فرمول ها و دانش فنی ساخته شده را به سادگی واگذار و این فرصت را فراهم نمایند که مجموعه های علمی و تخصصی با کمک دانشگاه ها بتوانند در توسعه فناوری ها کمک کنند.
به نقل از جهادکشاورزی فارس، قادری اظهار داشت: قانون جهش تولید دانش بنیان یکی از کارهای زیربنایی و اساسی مجلس شورای اسلامی بود که کمتر از یک ماه گذشته ابلاغ شد؛ کمیسیون اصلی آن آموزش و کمیسیون فرعی جهش تولید بود که ما کمک کردیم که این طرح کامل شود.
این نماینده مجلس اضافه کرد: با اشاره به اینکه در قانون مذکور بحث واگذاری زمین و تسهیلات، ورودشان به بازار سرمایه، وثایق یا بحث خرید محصولات به صورت ترک تشریفات مناقصه در نظر گرفته شده است.
قادری با اشاره به اینکه طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت ها در کمیسیون جهش تولید درحال بررسی است، ابراز کرد: در هفته آینده اعضای کمیسیون جهش تولید در مسافرت به شیراز با حضور فعالان اقتصادی و متولیان خصوصا شرکتهای دانش بنیان مسائل و موضوعات قانونی طرح را بررسی خواهند کرد.
او به تلاش در زمینه اصلاح اساسنامه صندوق توسعه ملی گریزی زد و اظهار نمود: در کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی این طرح ها دنبال و تلاش می شود گیرها و موانعی که در تأمین مالی شرکتهای دانش بنیان و واحدهای کوچک مقیاس و متوسط مقیاس وجود دارد، برطرف نماییم.
به قول این استاد دانشگاه؛ در قوانین اصلاح ساختار سیستم بانکی و یا ساختار نظام بازار سرمایه تلاش مجلس شورای اسلامی در پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان است.
به بیان این نماینده مجلس اعتقاد بر این است که شرکتهای دانش بنیان، می توانند فاصله و شکاف تکنولوژی بین ما و کشورهای پیشرفته را رفع کنند.
قادری ضمن اشاره به این که سال جاری جزو معدود سال هایی است که فقط یک بخش از رشد اقتصادی بنا هست از محل افزایش بهره وری تامین گردد، اضافه کرد: در واقع مجموعه ای که می تواند در افزایش بهره وری کمک کنند شرکتهای دانش بنیان است.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک طرح تحت عنوان طرح جهش تولید کشاورزی و رفع موانع بخش کشاورزی در مجلس مصوب شده است، ابراز کرد: این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است، امیدواریم اشکالات برطرف شود و بتواند بعنوان یک قانون ابلاغ شود.
به قول او؛ در این طرح موارد مختلفی همچون حمایتی که باید از شرکتهای دانش بنیان بشود و ساختار بخش کشاورزی دیده شده است.
در نشست هم اندیشی شرکتهای دانش بنیان بخش کشاورزی علاوه بر جعفر قادری، ابراهیم عزیزی و روح الله نجابت از دیگر نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و امین رضا ذوالقدر رئیس پارک علم و فناوری استان فارس هم حضور داشتند.
انتهای پیلم