ارائه گزارش عملکرد صنعت دخانیات در کمیسیون صنایع مجلس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ارائه گزارش مدیرعامل شرکت دخانیات در ارتباط با صنعت دخانیات کشور آگاهی داد و اظهار داشت: در جلسه امروز بر جدی گرفتن موضوع تولید دخانیات در داخل کشور تاکید گردید.
روح الله عباسپور در گفت و گو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز (سه شنبه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون مدیرعامل شرکت دخانیات گزارشی از صنعت دخانیات کشور اعلام نمود.
وی اضافه کرد: دخانیات سال هاست سیر نزولی دارد و رشدی نداشته است. تابحال مخالفت هایی با تولید دخانیات شده تا جامعه سالم بماند و جوان ها درگیر دخانیات و مواد مخدر و… نشوند ولی از طرفی متاسفانه مجوزهایی به برخی خارجی ها در داخل کشور داده شده که از ظرفیت ها و مواد اولیه داخل کشور بهره برده و تولید می کنند و همینطور بخش زیادی از بازار را به دست گرفته اند.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن ضمن اشاره به این که در گذشته ۴۸ درصد ظرفیت بازار دخانیات در اختیار ایران بوده که هم اکنون این رقم به ۹ درصد رسیده است، اظهار داشت: در جلسه امروز این مورد عنوان شد که اگر مقرر است ما دخانیات تولید نکنیم چرا باید همچنان تولید دخانیات با برندهای خارجی در داخل کشور ادامه داشته باشد و قاچاق بازار را پر کرده و همچنان سلامت را تهدید کند؟ ازاین رو بحث ها بر این مبنا بود که مبحث تولید جدی گرفته شود تا در نهایت بخش صادرات را هم در اختیار بگیرد.