اسلامی: نمایندگان مجلس می خواهند سند جامع انرژی هسته ای قانون شود

به گزارش آذر رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: نمایندگان مجلس معتقدند باید سند جامع توسعه انرژی هسته ای بگونه ای به قانون تبدیل گردد تا تغییر دولت ها به روند توسعه هسته ای کشور صدمه نزند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، محمد اسلامی بعد از نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی در جهت منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه های دولت سیزدهم، سند جامع انرژی هسته ای را تدوین کرد و در ۲۰ فروردین ماه سال جاری رونمایی گردید.
وی تصریح کرد همزمان تکلیفی در قانون بودجه ۱۴۰۱ توسط نمایندگان در بند (ن) تبصره ۱۵ درج شد که بر مبنای آن سازمان انرژی اتمی را مأمور کرد تا سند جامع و نقشه راه توسعه صنعت هسته ای کشور را در افق ۵۰ ساله تدوین کند و دولت هم آنرا حداکثر تا آخر سال جاری به تصویب برساند.
رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار نمود: در این جلسه بیشتر اهداف کمی مدنظر نمایندگان بود و آنها این دیدگاه را دارند که سند به قانون تبدیل گردد بگونه ای که در تغییر دولت ها، روند توسعه هسته ای کشور صدمه نبیند.
اسلامی با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی توسعه برق هسته ای، توسعه کاربرد پرتوها، رادیوداروها، حفاظت برابر اشعه و همینطور توسعه زیرساخت ها و شتاب بخشی به آنها را در برنامه دارد، اظهار داشت: چون که سازمان می خواهد تاثیر فناوری هسته ای بیشتر از گذشته در زندگی مردم به صورت ملموس پدیدار شود.

منبع: