امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین ایران و بلاروس

به گزارش آذر، رئیس کل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران و رئیس دیوان محاسبات بلاروس، تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران و واسیلی گراسیموف رئیس دیوان محاسبات بلاروس، تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.

در حاشیه نهمین مجمع سازمان «اکوسای»؛ مهرداد بذرپاش در دیدار با واسیلی گراسیموف ضمن تاکید بر ضرورت شناسایی ظرفیت های دو کشور، اظهار داشت: دیوان محاسبات ایران و بلاروس با همکاری مشترک بیشتری، می توانند به دولت ها برای افزایش تعامل اقتصادی کمک برسانند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشورمان دیدارهای اخیر مقامات دو کشور را نشانه ی فراهم شدن فرصت برای افزایش سطح ارتباطات در میان دانست.
بذرپاش تصریح کرد: تحریم های ظالمانه ملت ها را رنج می دهد و ایران و بلاروس می توانند با انسجام بهتر، خنثی سازی تحریم ها را در دستور کار مشترک خود قرار دهند.

او همینطور تصریح کرد: یکی از طریق های خنثی سازی تحریم ها، اتحاد تحریم شدگان ضد کشور ظالم و تحریم کننده است.

رئیس کل دیوان محاسبات، امضای تفاهم نامه با بلاروس را اولین اقدام نهادهای نظارتی مالی ارزیابی کرد که می تواند بنیانگزار یک شروع خوب برای آینده باشد.

رئیس دیوان محاسبات بلاروس هم در این دیدار، ضمن تبریک ریاست دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران بر سازمان اکوسای، به انتقاد از تحریم های ظالمانه ضد دو کشور پرداخت.

واسیلی گراسیموف در عین حال تصریح کرد ایران و بلاروس دوست روزهای سختِ یکدیگر هستند.

تفاهم نامه همکاری مشترک ایران و بلاروس طی ۱۳ بند و برای مدت پنج سال به امضای رؤسای دیوان محاسبات دو کشور رسید.

قابل ذکر است نهمین مجمع سازمان اکوسای، روزهای پنجشنبه و جمعه سوم و چهارم شهریورماه در قزاقستان برگزار گردید.

منبع: