کریمی : روحانی از کاخ سعدآباد بیرون نمی آمد

به گزارش آذر، نماینده مردم اراک در مجلس اظهار داشت: حضور رییس جمهور در کنار مردم بسیار قابل توجه است، این در شرایطی است که رییس جمهور سابق حاضر نبود از کاخ سعدآباد بیرون بیاید.

علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در یک سال گذشته، عنوان کرد: عملکرد دولت را باید با یکسری شاخص و مقیاس سنجید و اگر این دولت را با دولت روحانی مقایسه نماییم، اساسا دولت سیزدهم در یک سال قبل کارنامه درخشانی دارد.
وی بیان نمود: دولت سیزدهم از لحاظ فعالیت، پویایی و حضور گسترده در میان مردم اقدامات قابل توجهی انجام داده است. انجام ۳۱ سفر استانی در کمتر از یک سال کارنامه بسیار درخشانی برای دولت و حضور مردمی دولتمردان بین مردم است.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور رئیس جمهور در کنار مردم و حتی در زمانی که حادثه ای رخ داد، بسیار قابل توجه است و این رفتار رئیس جمهور را باید با رئیس جمهور سابق کشورمان مقایسه نماییم که حاضر نبود از کاخ سعدآباد بیرون بیاید. رئیسی همواره در کنار مردم و به دنبال رفع مشکلات آنان است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تقویت دیپلماسی خارجی یکی از اقدامات بسیار قابل توجه دولت سیزدهم است. توسعه روابط با کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان و پیوستن ایران به پیمان شانگهای و حضور در مجامع جهانی، نشان دهنده موفقیت ما در حوزه دیپلماسی و توسعه روابط بوده است.
کریمی ضمن اشاره به این که در بحث توسعه و افزایش صادرات نفت و انتقال وجه حاصل از آن به کشور اقدامات خوبی انجام شده است، اظهار داشت: رشد صادرات غیرنفتی و حل معضلات روزمره زندگی مردم همچون بحث قطعی گاز، برق و آب بسیار قابل توجه است. این در شرایطی است که در سال قبل قطعی برق و آب خیلی شدید بود، دولت سابق از خودش سلب مسئولیت می کرد، برای حل این مشکلات اظهار ناتوانی می کرد و این مشکلات را به تحریم ربط می داد.
وی افزود: عملکرد دولت سیزدهم در یک سال قبل نشان داد که این دولت با مدیریت درست توانست اقدامات لازم را انجام دهد و تمهیداتی را اتخاذ نمود که مردم از لحاظ برق، آب و گاز مشکلی نداشته باشند. برای رفع مشکل آب بعضی از استان ها هم تلاشهای خوبی انجام شد و نشان داد که دولت سیزدهم با مدیریت جهادی می تواند خیلی از مشکلات مردم را حل و فصل کند. اگر ما بخواهیم کارنامه دولت سیزدهم را با دولت روحانی مقایسه نماییم، اساسا دولت فعلی یک کارنامه خوب و قابل قبول دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت سیزدهم برای حذف ارز ترجیحی جراحی بزرگ اقتصادی را انجام داد. باآنکه این کار تورم را در جامعه به همراه داشت، اما این تورم در حد مشخصی محدود و متوقف شده است و دولت باید تلاش کند که تورم را بیشتر از این کم کند تا فشار و سختی هایی که به زندگی مردم وارد می شود، کاهش پیدا کند.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اولویت های دولت در سال دوم کاری، عنوان کرد: دولت باید در حوزه اصلاحات اقتصادی، تقویت و توسعه عدالت در جامعه، بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه و جبران آثار تورم بر زندگی فرهنگیان، کارگران، کارمندان، کارکنان دستگاههای نظامی و انتظامی، بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی که درآمد ثابت آنان سنخیتی با تورم ندارد، اقدام عاجل کند و برای کاهش تورم و جبران آثار کاهش ارزش واقعی درآمد مردم گام بردارد.

منبع: