امیرعبداللهیان: بیماران پروانه ای هر روز در مقابل چشم مدعیان حقوق بشر زجر می کشند

به گزارش آذر، وزیر امور خارجه اظهار داشت: بیماران پروانه ای هر روز در مقابل چشم مدعیان حقوق بشر، زجر می کشند و پرپر می شوند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی ضمن اشاره به حضور امروز خود در خانه ای بی (بیماران پروانه ای) نوشت: همه کودکان، حق دارند شب را بدون درد و در آغوش گرم خانواده خود سر کنند، اما کودکان پروانه ای حتی از نوازش مهربان مادران و پدران خود محرومند چون که تن نحیف آنها، حتی توان تحمل نوازش مادرانه را هم ندارد.
وی اضافه کرد: بدن نحیف و شکننده پروانه های ایران، نیازمند پانسمان هایی است تا ساعاتی آرامش به آنها هدیه کند، اما این مرحم، سال هاست که به علت تحریم آمریکا و همراهی اروپا از آنها دریغ شده است.
وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: ایران، دردمند بیشتر از هزار «پروانه» است. این فرشتگان، هر روز در مقابل چشم مدعیان حقوق بشر، زجر می کشند و پر پر می شوند. در نگاه این پروانه ها، میتوان درد را دید، رنج را شمرد. کدامین قلب پاک، تصاویر این فرشتگان را می بیند و از شب با خیال راحت سر بر بالین می گذارد؟ آیا وقت آن نرسیده که مصلحان جهان و هم مدعیان حقوق بشر از خود بپرسند، چه ارتباطی میان شعارهای حقوق بشری و تحریم صادرات پانسمان بیماران «ای بی» و یا داروی بیماران خاص به ایران وجود دارد؟
امیرعبداللهیان تصریح کرد: تاریخ از ما خواهد پرسید که در کدام سمت ایستاده ایم، آیا پاسخی خالی از شرم داریم؟