منتظری: کمیسیون فرهنگی مجلس در موضوع عفاف و حجاب هیچ کوتاهی نداشته است

به گزارش آذر، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعایی در خصوص کنار کشیدن مجلس در حوزه تنظیم قوانین منطقی و به روز در زمینه عفاف و حجاب با تأکید بر این که حداقل طی دو سال قبل کمیسیون فرهنگی به عنوان متولی موضوع، هیچگاه عقب نشینی در این مساله نداشته است، اظهار داشت: از شروع مجلس یازدهم همیشه کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیر موضوع بوده و وظیفه نظارتی خودرا انجام داده است؛ اتفاقاً در کمیسیون فرهنگی کارگروهی برای پیگیری تخصصی موارد در رابطه با عفاف و حجاب تشکیل شده است.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به پرسشی در خصوص این که به نظر جنابعالی آیا قوانین موجود در حوزه عفاف و حجاب ناقص است؟ اظهار داشت: دراین زمینه قوانین پراکنده ای وجود دارد و نظر شخصی من این است که باید در این بررسی هایی انجام دهیم و ببینیم اگر قانونی وجود دارد و اجرا نشده است، چرا به اجرا درنیامده و اگر قانونی اجرا شده و نتیجه ای نداشته، علت چه بوده است.

وی اشاره کرد: ما موظفیم برای آسایش و آرامش جامعه از فرهنگ و قانون استفاده کنیم؛ به همین دلیل نیز چنانچه به نتیجه ای نرسیدیم، حتما یک جای کارمان ایراد دارد؛ یا کار فرهنگی مان در حد انتظار نبوده یا این که قوانینی دراین زمینه وجود نداشته است؛ بنا بر این نیز کمیسیون به موضوع ورود کرده و تا حالا با دستگاه های مختلف نشست هایی در این خصوص برگزار کرده است و در آینده نیز این جلسه ها ادامه خواهد داشت.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی که در موضوعات فرهنگی تشکیل می شود بدنبال دست یابی به یک طرح جامع در زمینه عفاف و حجاب است؛ ما نیز در مجلس آمادگی داریم که اگر جایی خلاء قانونی یا ناکارآمدی قانونی وجود دارد، کمک نماییم.

منتظری با اعلان اینکه «الان موضوع گشت ارشاد مورد بحث نمایندگان است»، اضافه کرد: همه مطالبه شان این است که در گشت ارشاد یک بازبینی مجددی شکل بگیرد. باید توجه داشته باشیم که در زمینه فرهنگی و اجتماعی فرآیندها مقداری پیچیده هستند و نمی گردد برای آنها یک دستور تعریف کرد و اظهار داشت که فقط باید همین دستور اجرا شود.

وی در ادامه در واکنش به طرح ادعایی از طرف دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خصوص کنار کشیدن مجلس در حوزه تنظیم قوانین منطقی و به روز در زمینه عفاف و حجاب با تأکید بر این که حداقل طی دو سال قبل کمیسیون فرهنگی به عنوان متولی موضوع، هیچگاه عقب نشینی در این مساله نداشته است، اظهار داشت: از شروع مجلس یازدهم همیشه کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیر موضوع بوده و وظیفه نظارتی خودرا انجام داده است؛ اتفاقاً در کمیسیون فرهنگی کارگروهی برای پیگیری تخصصی موارد در رابطه با عفاف و حجاب تشکیل شده است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در آخر با اعلان اینکه «کمیسیون فرهنگی در موضوع عفاف و حجاب هیچ کوتاهی نداشته است»، اظهار داشت: من هیچ عدم همراهی در کمیسیون در موضوع عفاف و حجاب مشاهده نکرده ام و فردی که چنین ادعایی را مطرح کرده باید دراین زمینه پاسخگو باشد؛ اگر واقعاً مصادیقی از عدم همراهی مجلس در این خصوص مطرح شود، ما خوشحال می شویم، بدانیم.