حاج علی اکبری: مجلس و دولت به حرکت زشت اتحادیه اروپا مقابل سپاه پاسخ قاطع می دهند

آذر: خطیب نماز جمعه تهران اعلام نمود که مجلس و دولت به حرکت زشت اتحادیه اروپا مقابل سپاه پاسداران پاسخ قاطع خواهند داد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اقدام اخیر پارلمان اروپا مقابل سپاه پاسداران اظهار داشت: این که آنها سپاه قهرمان و مدیرپرور را مدنظر قرار می دهند برای این است که سپاه نقطه قوت در اقتدار جمهوری اسلامی و در عرصه جنگ سخت و نرم است و پشتوانه سپاه و قدرت نرم سپاه همه مردم هستند و تجلی اش در بسیجیان عزیز ما در جبهه مقاومت است. امتداد سپاه در بسیجی است که خودش را هر روز بیشتر نشان میدهد.
وی اضافه کرد: شرایط اخیر نشانه درماندگی دشمنان است و اروپایی ها مثل عروسک خیمه شب بازی عمل می کنند و خود گرفتار سرمای سخت و… هستند و می توانستند در اغتشاشات اخیر به هدفشان برسند که نتوانستند و حالا می خواهند بوسیله بازی دیپلماتیک به ملت فشار آورند که زهی خیال باطل.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: ان شاءالله مجلس و دولت در قبال این حرکت زشت پاسخ قاطع را خواهند داد.
علی اکبری همین طور با اشاره به بارش برف و باران در آخر ماه جاری برودت هوا اظهار داشت: در طول این مدت بیشتر متوجه نعمت گاز در کشور شده ایم و در این ایام دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی بیشتر و بهتر خودرا نشان داد. ایران به همت مجاهدان مومن در رتبه سوم تولید گاز در جهان از یک سو قرار گرفته و نمادی از مجاهدت و عدالت پروری برای بسط خطوط انتقال گاز در بین شهرها و روستاها انجام شده است؛ طوری که تحت پوشش قرار گرفتن گاز از 2 هزار کیلومتر پیش از انقلاب به 38 هزار کیلومتر در پس از انقلاب رسیده است. خطوط گاز شهری هم از 2 هزار کیلومتر به 420 هزار کیلومتر بالا رفته و خانواده شهری از یک درصد به 86 درصد به برکت مجاهدت های انجام شده رسیده است که همه این دستاوردها به جهاد تبیین نیاز دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به این که در آستانه ماه بهمن، ماه پیروزی و ماه خاطرات جاودان ملت رشید ایران هستیم، اظهار داشت: ملت مظلوم در حالی امسال به ماه بهمن می رسد که باز هم یک پیروزی بزرگ را پشت سر گذاشته و به مدد الهی از یک نبرد ترکیبی بسیار پیچیده با حضور همه سران کفر و نفاق و عناصر خائن و خودفروخته که در این میدان وارد شده اند و همه تجربه خودرا وارد کرده بودند رسید.
وی با اشاره به نقشه دشمنان برای براندازی طی ماه های اخیر، اشاره کرد: ملت ایران به هدایت امام عالی قدر خود توانست از این امتحان سخت سربلند بیرون بیاید. برنامه دشمن جامع، اما محاسبه آنان غلط بود، برای اینکه نظام محاسباتی دشمن مادی است و از وجود عنایت الهی و ایمان و ریشه ملت ما غافلند و از وجود رهبر حکیم و عالی قدر ما غافل هستند و نمی توانند در نظام مجاسباتی خود خوب محاسبه کنند.

وی اضافه کرد: در این نبرد اخیر دوستان و دشمنان و عظمت انقلاب اسلامی و جایگاه رفیع شهیدان و نقاط قوت و ضعف مان را بیشتر شناختیم. برای این عظمت انقلاب اسلامی و نقاط قوت باید باردیگر برنامه ریزی نماییم و برای نقاط ضعف باید همت ملی به میدان بیاوریم.
وی اشاره کرد: در این ماه های اخیر خط تحلیلی رهبر عظیم الشان ما یک نکته را یادآوری می کند و آن این که ما در یک مقطع حساس در تاریخ هستیم و تعبیر جالب ایشان تعبیر پیچ تاریخی است. این تعبیر نخستین بار در سال ۶۹ استفاده شده و فرمودند که پیچ تاریخی نقطه عطف است و تاریخ در خطی می رفت، اما در این لحظه به سمت دیگری پیچید، با این نگاه اهمیت دهه فجر بیشتر نمایان می شود.
حاج علی اکبری اشاره کرد: امام عزیزمان ۳۰ بار در بیانات خود آن را مطرح نمودند و در پیامی به دانشجویان خارج از کشور که پس از قضایای اخیر در اوکراین بود، فرمودند ساده به آن نگاه نکنید و آن قسمتی از پیج تاریخی جهان است. این یعنی انقلاب اسلامی مسیر تاریخ را به نفع جبهه حق تغییر داد و گام بلندی به سمت عصر ظهور بود. رهبر عزیزمان در بیانیه گام دوم پیچ تاریخی را شرح داده است.

وی افزود: در وضعیت آینده جهان که یک آینده شگفت انگیزی بر طبق انقلاب شما فرا می رسد، شاید امروز باورش مشکل باشد که انقلاب اسلامی نا ممکن ها را ممکن کرد و افول آمریکا و وابستگانش همچون رژیم صهیونیستی و اروپا را شاهدیم و قدرت اقتصادی و سیاسی به آسیا و تغییرات اساسی در نهادهای بین المللی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در بیانیه گام دوم مطرح شده که چه چیزهایی را باید مدنظر قرار دهیم. یکی از نکته ها، توجه ویژه به حل مشکلات معیشتی و فوریت های زیست مردم همچون تورم و تقویت پول ملی و امداد به اقشار ضعیف است. مساله دیگر مساله تحولی است که باید در نظام اداری کشور رخ دهد.

وی اظهار داشت: مساله مهم دیگر وحدت و حفظ وحدت و انسجام ملی ما است. مطالبه عمومی ملت ما از مسئولین و ریاست جمهوری این است که تحول اداری کشور را تسریع کنند و به امیدخدا حال مردم را خوبتر کنند.
وی همین طور در خطبه اول نماز جمعه تهران با دعوت مردم به رعایت تقوی الهی و با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب شروع فصل نیایش است. مقصد ماه مبارک رمضان و لیله القدر است. تعبیری که در روایات ما برای ماه رجب است، شهر العظیم بوده و خیلی ماه بزرگی است.

حاج علی اکبری افزود: ماه رجب ماه استغفار است. این ماه شما را شستشو و تمیز می کند.