امیرعبداللهیان: ایران کشور کودتای مخملی نیست

به گزارش آذر، وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: مردم بزرگ ما روز ۲۲ بهمن پیامی قوی را به دشمن مخابره و اعلام نمودند که ایران کشور کودتای مخملی نیست.

به گزارش آذر به نقل از مهر، سومین نشست مجمع معاونین مالی و سرمایه انسانی وزارت خانه ها، دستگاههای اجرایی، استانداری ها و دانشگاه های کشور با دیوان محاسبات، روز دوشنبه، با حضور حسین امیرعبداللهیان و دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور به میزبانی وزارت امور خارجه برگزار گردید.
امیرعبداللهیان در این نشست حضور دستغیب، رئیس دیوان محاسبات کشور، مدیران این سازمان و مهمانان را خیرمقدم و انتخاب دستغیب به این سمت را تبریک گفت.
وزیر امور خارجه عنوان کرد: مهم ترین وظیفه دیوان محاسبات نظارت بر حکمرانی خوب در کشور است و این اتفاق با استفاده از نیروی انسانی متخصص و متعهدی که در این سازمان حضور دارد، رقم می خورد و ما می توانیم یک الگوی حکمرانی خوب را به جهان عرضه دهیم و بدون شک این نوع حکمرانی، ادامه سلوک سیاسی حضرت امیرالمومنین (ع) است.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در ادامه تاکید کرد: جهان به سرعت درحال تغییر است و در این چارچوب معتقدیم که با تشریک مساعی در حوزه معاونت مالی و سرمایه انسانی، باید اقدامات خویش را با ابتکارات، ایده ها، خلاقیت و نوآوری همراه نماییم. خصوصاً که ما در وزارت امور خارجه به علت مواجهه با الگوها و مدلهای مدیریتی متنوع، احساس می نماییم که باید به صورت مداوم در این حوزه فعال باشیم.
امیرعبداللهیان در ادامه و ضمن اشاره به این مورد که وزارت خارجه از بیشتر از ۱۰۰ سفارتخانه، کنسولگری و نمایندگی بین المللی و ۲۹ نمایندگی در استان ها و مناطق آزاد کشور برخوردار است، تاکید کرد: مدیرانی که در استانداری ها مسؤلیت معاونت مالی و سرمایه نیروی انسانی را در اختیار دارند، با نگاه اولویت توسعه اقتصادی و دستیابی به توسعه پایدار مد نظر دولت سیزدهم و همینطور جذب حداکثری سرمایه گذاران در داخل کشور، بیشتر از قبل از دفاتر وزارت امور خارجه در استان ها حمایت کنند.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشور ضمن اشاره به تحولات ماه های گذشته در کشور خاطرنشان کرد: دشمنان بعد از آنکه از ایجاد جنگ ترکیبی چند لایه ضد کشورمان ناامید شدند، همگی در پیام های دیپلماتیک و رسمی و در ملاقات ها می کوشند وانمود نمایند که در این رخدادها هیچگونه دخالتی نداشته و طراحی ضد جمهوری اسلامی ایران انجام نداده اند. حال آنکه آمریکا، اسرائیل و متحدین غربی آنها هر آنچه می توانستند، در سطح رسانه ای و سرویسهای امنیتی و فضای مجازی ضد کشورمان انجام دادند.
امیرعبداللهیان در ادامه تاکید کرد: بی تردید، مواضع حکیمانه امام خامنه ای، بصیرت مردم و سرمایه بزرگ نظام در برخورداری از حمایت گسترده مردمی، سبب شد جنگی که ضد کشورمان طراحی شده بود به شکست منجر شود و مردم بزرگ ما روز ۲۲ بهمن هم در همین راستا پیامی قوی را به دشمن مخابره و اعلام نمودند که ایران کشور کودتای مخملی نیست.
وزیر امور خارجه در انتها یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع سلامت و مدافع امنیت را گرامی داشت.
دستغیب، رئیس دیوان محاسبات کشور هم طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی وزارت امور خارجه عنوان کرد: مجمع معاونین اداری – مالی ابتکاری خوب است که می تواند به شفافیت و تحقق انضباط مالی در دستگاه ها منجر گردد و بستری مناسب برای ایجاد نظارت جامع و مؤثر به حساب می آید.
وی تاکید کرد: اصلاح نظام مالی کشور بدون اراده و مشارکت فعال شما مدیران مالی و منابع انسانی میسر نیست.

منبع: