با اشاره به بیانات اخیر رهبری شریفیان: عدم دخالت قوا در کار یکدیگر به پیشبرد بیشتر اهداف کمک می کند

به گزارش آذر، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم دخالت قوا در کار یکدیگر به پیشبرد اهداف کمک بسیاری می کند، اظهار داشت: برخی اختلاف نظرها طبیعی است ولی مسؤلان سه قوه باید فضا را طوری مدیریت کنند که به اصل جریان پیشبرد مأموریت هایمان کمک نماید.
مهدی شریفیان در گفت و گو با ایسنا در ارتباط با سخنان رهبری در نماز عید فطر و تاکید ایشان بر همدلی، همکاری و هم افزایی بین قوا، بیان نمود: با عنایت به این که هم اکنون فضای کشور فضای همدلی، همسویی و همفکری سه قوه است، احیانا برخی از موارد اختلاف سلیقه هایی که به وجود می آید طبیعی است ولی این مورد نباید مانع از کار شود و باید فضا را طوری مدیریت نماییم که به اصل جریان پیشبرد راهبرد مأموریت هایمان کمک نماید.
وی ادامه داد: مطمئنا این اختلاف سلیقه ها در قوای مجریه، مقننه و قضاییه، هم سبب پیشرفت کار شده و هم سبب می شود یک نوع تبادل فکر و نظرهای مختلف ایجاد شود تا بتوان کار را پیش برد.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوعی که حضرت آقا فرمودند که همه اختلافات کنار گذاشته شود، بعضی از آنها موضوع هایی است که دشمن به آن دامن می زند و تلاش می کند از کوچکترین اختلاف نظری، سوء استفاده نماید و فرمایش رهبری مبتنی بر این نظر بوده که ان شاءالله بتوانیم با یک روال یکپارچه و متحدی کار را پیش ببریم.
شریفیان در ارتباط با این که چه اقداماتی منجر به ایجاد مانع در مقابل خدمت رسانی به مردم خواهد شد، خاطرنشان کرد: بالأخره اختلاف سلیقه ها همیشه در یک خانواده هم وجود دارد چه برسد به سطح کلان کشور، اما مطمئنا موانع قابل رفع و برطرف شدن است و خیلی قابل جدی گرفتن نیست.
وی در مورد نام گذاری سال ۱۴۰۲ بعنوان «مهار تورم و رشد تولید» و وظیفه مجلس و دولت برای تحقق این شعار، تصریح کرد: همانطور که حضرت آقا فرمودند هر کدام از قوا باید به وظیفه ذاتی خودشان به دقت عمل کنند، مجلس هم از باب نظارتی که بر قوه مجریه دارد از ابزار نظارتی خود مانند سوال، تذکر و استیضاح می تواند استفاده نماید که اگر خدای نکرده دولت از مدار خود خارج شده به مدار اصلی خود باز گردد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این که دولت هم همینطور است و یک سری اختیاراتی دارد، اظهار داشت: مبحث عدم دخالت قوا در کار یکدیگر می تواند کمک بسیاری کند، حال این که گاهی در حد راهنمایی و مشورت دلسوزانه مشکلی ندارد، ولی این دخالت خط قرمزی است که دیده شده و تابحال هم این گونه بوده است و بنا بر این بوده که نه مجلس در کار دولت دخالت کند و نه دولت در کار مجلس اعمال نفوذ کند و مطمئنا رو به پیشرفت و پیشبرد اهداف خواهد بود.