سردار حسنی آهنگر: مطالعات دقیق در حوزه آب انجام داده ایم

به گزارش آذر، رئیس دانشگاه جامع امام حسین اظهار داشت: در چند سال قبل با نگاه بر حل مسایل کشوری، مطالعات دقیق و مفصلی در حوزه آب در سرتاسر کشور انجام داده ایم.

به گزارش آذر به نقل از مهر، سردار حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین ضد السلام ضمن بازدید از برخی پروژه های آبی استان سیستان و بلوچستان در نشستی با محمد کرمی استاندار، مسولین استانی و رؤسای دانشگاه های استان عنوان کرد: الحمدلله با حضور آقای سردار کرمی اقدامات خوبی شروع و پیگیری می شود که اساسا در جهت امید آفرینی در مناطق مختلف استان، به خصوص مناطق محروم و ضعیف مؤثر خواهد بود.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان بعنوان دومین استان پهناور کشور در جنوب شرقی ایران با ظرفیت معادن مختلف و آب های زیرزمینی و منابع غنی ای در اختیار دارد. دانشگاه جامع امام حسین در چند سال قبل با نگاه بر حل مسایل کشوری، مطالعات دقیق و مفصلی را در حوزه آب در سرتاسر کشور و بخصوص در منطقه جنوب شرق انجام داده که ماحصل آن ان شاالله با همکاری استاندار محترم در جهت رفع مشکلات کشاورزی و زیست بوم این استان می انجامد.
در ادامه استاندار سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به پتانسیل بالای استان اظهار داشت: ما نمی توانیم بگوییم که این استان محروم است. متاسفانه به علت بعضی از روش های زندگی، فرهنگ کار در این استان گرفتار صدمه شده و وقتی فرهنگ کار گرفتار صدمه می شود، رشد و توسعه منطقه هم گرفتار مشکل می گردد.
وی ضمن اشاره به ظرفیت عظیم آب های زیرزمینی و حفر چاه ها بیان داشت: ظرفیت لازم در زمینه افزایش تولیدات کشاورزی در این استان وجود دارد و این تولیدات می تواند در جهت تأمین امنیت غذایی اثرگذار باشد. هر کدام از شهرستان های استان بخصوص در زمینه تولیدات صنعتی، کشاورزی و دامی ظرفیت خاصی دارند و بعضی از شهرستان ها همانند زرآباد خاک حاصلخیزی برای کاشت نوع خاصی از محصولات گرمسیری را داراست.
کرمی همینطور به پتانسیل عظیم تجارت دریایی اشاره نمود و اضافه کرد: ایجاد منطقه هاب دام در این استان بخصوص با راه اندازی کشتارگاه ها و خرید دام از از کشورهای همجوار و صادرات آن به استان ها و کشورهای دیگر از ظرفیت های این استان هستند.
در ادامه طرفین برای ایجاد زمینه های همکاری مشترک به خصوص در زمینه حفاری و رفع مشکل انتقال آب مذاکره و تفاهمنامه ای را امضا نمودند.

منبع: