سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت: سیاست دولت سیزدهم افزایش سرمایه گذاری در کشور است

به گزارش آذر، آذربایجان شرقی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: سیاست دولت سیزدهم پشتیبانی از بخش خصوصی و افزایش سرمایه گذاری در کشور است.
مهدی نیازی، در دیدار با فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز ضمن اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی و افزایش تولید در کشور اضافه کرد: بنابراین دولت و وزارت صمت درحال اصلاح برخی قوانین در جهت پشتیبانی از فعالان اقتصادی می باشد.
وی اظهار نمود: گذر از خام فروشی و نیمه خام فروشی و تبدیل آن به صادرات محصولات از اولویت های اصلی دولت می باشد و در این حوزه امتیازات ویژه ای در آینده نزدیک به صادرکنندگان اعطا می شود.
سرپرست وزارت صمت با اشاره به اینکه هوشمندسازی قاعده ثبت سفارش پیگیری می شود افزود: قاعده دولت و این وزارت خانه اینست که نمایندگانی از بخش خصوصی در جلسات و تصمیم گیری های مهم در حوزه اقتصاد حضور یابند.
وی ضمن اشاره به اصلاح قانون مالیات مستقیم به منظور توسعه سرمایه گذاری، افزود: نوسازی ماشین آلات صنعتی و ناوگان حمل و نقل عمومی، از راه واردات تجهیزات و خودرو های کارکرده ضروریست.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز هم در این جلسه ضمن اشاره به پیشینه آذربایجان شرقی در حوزه تجارت و صنعت اظهار داشت: اتاق بازرگانی تبریز نخستین اتاق بازرگانی کشور است و تبریز مکتب اقتصادی خاص خویش را دارد.
یونس ژائله با اشاره به اینکه ۹۰ درصد اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است اضافه کرد: در زمان کنونی چهار هزار واحد صنعتی فعال در استان وجود دارد و در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، معادن و گردشگری دارای ظرفیتهای بالایی است.
وی با اشاره به اینکه موقعیت راهبردی آذربایجان شرقی و قرارگیری آن در راه جاده ابریشم، جایگاه ویژه ای به استان داده است، راه اندازی خط آهن جلفا- نخجوان برای دسترسی به بازارهای چین و روسیه را خواهان شد.
ژائله ضمن اشاره به این که ناوگان حمل و نقل عمومی استان از قدیمی ترین ناوگان های حمل و نقل در کشور به حساب می آید، بر لزوم تقویت این بخش تصریح کرد.
وی کمبود منابع بانکهای استان، بی تناسبی در تأمین برق، آب و گاز را از چالش های صنعتگران در این استان اعلام نمود و خواهان استفاده از نخبگان اقتصادی و ظرفیتهای ایرانی ها خارج از کشور در حوزه سرمایه گذاری و رونق اقتصادی شد.

منبع: