مخبر در دیدار وزیر کار عراق: زمینه ایفای نقش بخش خصوصی در توسعه همکاریهای اقتصادی فراهم شود

به گزارش آذر، معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: باید با رفع موانع پیش روی و ایجاد بستر مناسب حمل و نقل و مبادلات بانکی، زمینه را برای ایفای نقش هرچه بیشتر بخش خصوصی دو کشور در توسعه همکاریهای اقتصادی فراهم نماییم.

به گزارش آذر به نقل از مهر، محمد مخبر عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار «جاسم صابر احمد الاسدی» وزیر کار عراق با اعلان اینکه ایران از تجربیات و پیشرفت های گسترده ای در حوزه های مختلف علم و تکنولوژی، فنی و مهندسی، محصولات دانش بنیان، پزشکی و دارو برخوردار است، اعلام نمود: آمادگی داریم این تجارب را در اختیار برادران خود در عراق قرار دهیم.
معاون اول رییس جمهور بر لزوم توسعه همکاریهای اقتصادی فیمابین و راه اندازی کارخانه های مشترک اصرار کرد و اضافه کرد: ایجاد منطقه آزاد مشترک می تواند اثرگذاری جدی در گسترش مناسبات و ارتقا سطح همکاریهای تجاری و اقتصادی تهران- بغداد داشته باشد.
وی لازمه گسترش روابط اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک را رفع مسائل مالی و همکاریهای بانکی دانست و اظهار داشت: باید با رفع موانع پیش روی و ایجاد بستر مناسب حمل و نقل و مبادلات بانکی، زمینه را برای ایفای نقش هرچه بیشتر بخش خصوصی دو کشور در توسعه همکاریهای اقتصادی فراهم نماییم.
معاون اول رییس جمهور همین طور با اشاره به ایام محرم و اربعین حسینی و با تأکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای پذیرایی از زوار امام حسین (ع) اشاره کرد: باتوجه به گرمای شدید پیش رو، دو کشور باید برنامه ریزی مناسبی جهت تامین آب شرب، وسایل سرمایشی، حمل نقل و سایر نیازهای زوار داشته باشند و ایران آمادگی دارد خدمات و کمک های لازم را برای تامین امکانات در کشور عراق عرضه نماید.
وزیر کار عراق نیز در این جلسه با اشاره به مذاکرات خود در تهران و همین طور بازدید از برخی مراکز دارویی و آموزشی در ایران، ابراز امیدواری کرد این سفر به توسعه همکاریهای دوجانبه و گسترش سرمایه گذاری میان دو کشور منجر شود.
جاسم صابر احمد الاسدی با اعلان اینکه عراق در دوره ی جدید از ثبات بی سابقه ای برخوردار است، اظهار داشت: امیدوار هستم بتوانیم از این فرصت برای همکاری و سرمایه گذاری مشترک و همین طور بهره مندی از تجربیات و دستاوردهای ایران در حوزه های مختلف استفاده نمائیم.
وی با اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق و به ویژه اقدامات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم در این کشور، اظهار امیدواری کرد این روابط و همکاریها در همه زمینه ها استمرار داشته باشد و شاهد عملیاتی شدن برنامه های مشترک دو کشور باشیم.
وزیر کار عراق همین طور استقبال و پذیرایی از زوار امام حسین (ع) را موضوعی پراهمیت برای همه مردم عراق برشمرد و اشاره کرد: البته دولت عراق نیز وظیفه خطیری برای خدمت رسانی به زوار برای خود قائل است و در تلاش هستیم تمهیدات لازم را در کمیته مشترکی که میان دو کشور شکل گرفته انجام دهیم

منبع: