تحلیل طائب ازتاثیر انتخابات پیش رو بر اعتراض ها

به گزارش آذر، مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران اظهار داشت: هرچه به زمان انتخابات نزدیک می شویم از اعتراض و اغتشاش کم می شود، تقابل سیاسی افزایش خواهد یافت و برنامه ریزی دشمن از بی ثباتی امنیتی به بی ثباتی سیاسی منتقل می شود.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام حسین طائب در «دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی با محوریت جهاد تبیین» که در مشهد برگزار شد، ضمن اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان ضد ایران، اظهار نمود: به سبب آنکه امکان تغییر در ایران برای دشمنان غیر ممکن بود، تلاش کردند تا تصویر ایران اسلامی را به تصویر ایران منزوی تبدیل کنند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان قصد داشتند تا ایران را بر سر دوراهی انقلاب یا انزوا قرار دهند، اضافه کرد: شکست جبهه غرب در بی ثباتی ایران منجر به اعتراف آنها به عدم امکان براندازی جمهوری اسلامی و همگرایی کشورهای منطقه با ایران شده است.
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا بعد از پایان جنگ جهانی دوم با پذیرش تعهدات فراوان در سطح بین الملل تبدیل به یک هژمون نظم ساز و نماد ساز شده بود اما ترامپ با هدف بازسازی قدرت ملی مبادرت به کاهش تعهدات آمریکا در زمینه بین الملل کرد.
طائب ضمن اشاره به افزایش واگرایی درغرب اظهار داشت: در صورتی که شاهد افزایش واگرایی در غرب هستیم همگرایی بین چین، روسیه و ایران روند افزایشی دارد. همینطور با خارج شدن خاورمیانه از اولویت اول آمریکا و تضعیف لابی صهیونیست در آمریکا، واگرایی اسرائیل و آمریکا افزایشی است.
وی ضمن اشاره به بخش های مختلف سند استراتژی امنیت ملی آمریکا، اظهار داشت: در سند امنیت ملی آمریکا عنوان شده که ایران مدل حکمرانی غرب را زیر سوال برده و الگوی جدیدی از حکمرانی به دنیا عرضه نموده است، بنابراین جبهه استکبار در تلاش است تا قلب خاورمیانه و ایران را تصرف کند.
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن اشاره به این که مبحث حوادث اخیر، زنان و مسائل صنفی هستند، اظهار داشت: گسترش قدرت و نفوذ انقلاب اسلامی سبب ترس آمریکایی ها از قدرت گرفتن ایران و تهدید منافعش در منطقه شد؛ ازاین رو با بزرگ کردن مساله زن و موج سواری بر آن درصدد مهار قدرت تأثیرگذاری ایران بر کشورهای منطقه شد، اما این توطئه شوم شکست خورد.
طائب تغییر ساختار حکومت و براندازی انقلاب اسلامی را همچون طرح های دشمنان برشمرد و اضافه کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال توقف پیشرفت جمهوری اسلامی و ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران با هدف کنترل و مهار قدرت جمهوری اسلامی هستند.
وی با اشاره به اینکه طبق اسناد تا سال ۲۰۳۰ آمریکا قدرت جهانی را از دست می دهد، خاطرنشان کرد: سال ۲۰۳۰ از نظر آمریکایی ها سرنوشت ساز است هم اکنون شاهد افزایش چالش ها و تعارضات سیاسی و اجتماعی در داخل آمریکا هستیم که احتمال می رود در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ به تعارض امنیتی تبدیل گردد.
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همینطور ضمن اشاره به کاهش قدرت اسرائیل بعنوان هم پیمان راهبردی آمریکا در منطقه، اظهار نمود: تقابل جبهه مقاومت در فلسطین، سوریه و لبنان با اسرائیل چالشی تر و به سمت جنگ نقطه ای پیش می رود. همینطور افزایش تقابل آمریکا با چین و روسیه سبب کاهش فرصت های اسرائیل در این دو کشور می شود.
طائب ضمن اشاره به قدرت یابی جبهه مقاومت با افزایش توان نظامی و امنیتی و گسترش تسلیح در کرانه باختری، خاطرنشان کرد: با پیروزی مقاومت در یمن و سوریه تقابل جبهه مقاومت با کشورهای عربی تبدیل به تقابل آنها با اسرائیل می شود.
وی در قسمت دیگری از سخنانش ضمن اشاره به پیشرفت های کشور، اظهار نمود: روند وابستگی جمهوری اسلامی به خارج از کشور در غذا، دارو، آب و سلاح کاهشی است و در مقابل شاهد افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در زیرساخت های حمل و نقل، مسکن، انرژی، آب برای پیشرفت کشور هستیم.
طائب ضمن اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس، اظهار نمود: هرچه به زمان انتخابات نزدیک می شویم از اعتراض و اغتشاش کم می شود، تقابل سیاسی افزایش خواهد یافت و برنامه ریزی دشمن از بی ثباتی امنیتی به بی ثباتی سیاسی منتقل می شود.

منبع: