امیر خواجه فرد: جنگنده کوثر درحال تجهیز به سلاح های روز دنیاست

آذر: مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از طراحی و تولید یک رادار خاص برای جنگنده کوثر آگاهی داد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، امیر خواجه فرد رییس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، گفت: ما در این چهل سال یک پروسه پیچیده ای را سپری کرده ایم و در طول این مدت هیچ پرنده ای در حوزه گلوگاهی فنآوری زمین گیر نبوده و تمام پرنده ها تعمیر و اورهال شده اند.
وی اضافه کرد: حدودا پس از جنگ حدود ۱۵ سال بنیاد دانشی محصولات را استخراج کردیم؛ برای اینکه تعدادی از این شرکت های بین المللی به ما سرویس نمی دادند و نمی دهند؛ بدین جهت برای ارتقاء و ساماندهی این پرنده ها نیازمند استخراج فناوری آنها بودیم و الان با کمک دانش و فناوری به دست آمده درحال دستیابی به محصولات جدید با تکنولوژیهای جدید هستیم.
رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع اظهار داشت: در عرصه بالگردی بیش از ۱۵ نوع تنوع بالگرد وجود دارد و این بالگردها همیشه باید عملیاتی باشند. همین کمیت نیز در عرصه هواپیما وجود دارد، در نیروی هوایی کشورمان ۱۵ نوع هواپیما وجود دارد که در زمان جنگ ۳ نوع هواپیما داشتیم اما امروز ۹ نوع به این جنگنده ها همچون جنگنده های شرقی و اروپایی اضافه شده است.
امیر خواجه فرد اشاره کرد: در زمان جنگ بمب ها و موشک های ما نقطه زن نبودند، اما امروز تمام بمب ها و موشک های نصب شده بر روی جنگنده ها نقطه زن و لیزری هستند.
وی افزود: وقتی در صنعت هوایی یک کارهای تک به انجام می رسد یعنی این صنعت در همه حوزه ها فعال است و صنعت دفاعی یک صنعت سرآمد است و جوابگوی همه صنایع است.
خواجه فرد با اشاره به وضعیت قاهر ۳۱۳ بیان داشت: پروژه قاهر در دو ورژن هواپیمای بدون سرنشین درحال ساخت است که یکی از آنها به زودی رونمایی خواهد شد.
وی اشاره کرد: ما از این پروژه محصول میان راهی استخراج کردیم، که اهمیت بسیار زیادی دارد و ما قاعدتاً باید از این محصول تحقیقاتی در راستای توسعه فناوری استفاده می کردیم، اما همین محصول میانراهی یک مشتری در نیروهای مسلح با کاربرد بسیار ویژه پیدا کرد که در آینده آنرا می بینیم.
رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع افزود: هواپیمای ترابری سیمرغ حدود ۴ تا ۶ تن و ترابری است و قرار بود قبل انقلاب چنین هواپیمایی با چنین مقیاسی خریداری شود اما امروز به ساخت آن رسیده ایم و همین طور هواپیمای یاسین در آینده به پرواز در خواهد آمد و هواپیمای جنگنده کوثر نیز درحال تجهیز به سلاح های روز دنیاست.