زارعی : صهیونیست ها پشت پرده اهانت به قرآن هستند

به گزارش آذر، یک کارشناس مسائل منطقه ضمن محکومیت توهین به قرآن کریم در بعضی از کشورهای غربی، اظهار داشت: پشت پرده این ماجرا اتاق فکر صهیونیست هاست و مسلمانان باید در مقابل این جسارت ها اقدامی جدی کنند.

اصغر زارعی کارشناس مسائل سیاسی بین المللی در گفتگو با خبرنگار مهر درباب عدم واکنش مناسب کشورهای اسلامی نسبت به اهانت کشورهای غربی به قرآن کریم، اظهار داشت: ۵۷ کشور عضو کنفرانس اسلامی هستند و جمعیت دو میلیاردی را می سازند و امروز به بزرگترین ارزش دینی و اعتقادی این تعداد مسلمان توهین شده است.
وی اضافه کرد: امروز استانداردهای دوگانه ای در جهان غرب حاکم است و نظام سلطه برای ادامه سلطه خود سازوکارها و ابزارهای لازم را در اختیار دارد. متأسفانه آنان با تاکید بر این ابزارها و استانداردهای دوگانه می کوشند که ارزش های پست خودرا جهانی سازی کنند و از آن به عنوان یک ابزار فشار و اهرم مقابل ملت های دیگر بهره گیرند.
زارعی در ادامه درباب عدم اتحاد کشورهای اسلامی، گفت: عدم همبستگی و عدم اتحاد لازم بین کشورهای اسلامی و عدم یک اقدام مؤثر سبب شده که روز به روز این اقدامات ابعاد گسترده تری پیدا کند و کشورهای اسلامی رسماً هیچ اقدام مؤثری دراین زمینه انجام ندادند و این خود موجب بدتر شدن این وضعیت شده است.
وی در ادامه درباره ی پشت پرده این اهانت بزرگ، بیان کرد: این اقدامی که توسط کشورهای غربی انجام شد در حقیقت از قبل برنامه ریزی شده بود و به عنوان یک پروژه درحال اجراست و فقط یک اقدام خودجوش از جانب چند فرد نادان نیست؛ چون تکرار این اقدام و حمایت علنی و آشکار مقامات امنیتی و پلیس کشورهای هلند، دانمارک و سوئد و عدم مقابله جدی با این اقدام های شنیع نشان دهنده حمایت دولت های غربی از این اقدام است.
این کارشناس مسائل سیاسی بین المللی درباب واکنش سازمان ملل در این خصوص، اظهار داشت: سازمان ملل و مجمع عمومی بصورت ظاهری این اقدامات توهین آمیز به جوامع اسلامی را محکوم کردند، اما عملاً می بینیم کشورهای سوئد، هلند و دانمارک هیچ نوع تعهدی نسبت به این اخطارها، محکومیت ها و بیانیه ها ندارند.
وی متذکر شد: شما ملاحظه می کنید که در این کشورها یک همجنس باز از همه آزادی های لازم برخوردارست و اگر کسی به پرچم همجنس بازها در این کشورها توهین کند، بازداشت می شود و به نظر آنها این آزادی بیان است؛ اما اگر به عالی ترین ارزش های دینی و مذهبی دو میلیارد انسان توهین شود، هیچ ایرادی ندارد. این در حقیقت نشان دهنده استانداردهای دوگانه در این کشورهاست. این مساله می طلبد که کشورهای اسلامی از تمام توان و ظرفیت و ابزارهای خود بهره گیرند و یک اقدامی جدی در مقابل این جسارت ها انجام دهند.
این کارشناس سیاسی درباره ی پشت پرده های این ماجرا، اشاره کرد: پشت پرده این ماجرا اتاق فکر صهیونیست هاست و در حقیقت این کشورها تحت کنترل این اتاق فکر هستند. همه چیز از قبل توسط صهیونیست ها برنامه ریزی شده است. در حقیقت کشورهای غربی برعکس کشورهای اسلامی از تمام ابزار خود برای پیشبرد اهدافشان استفاده می نمایند و در نتیجه لازم است که دولت های اسلامی نیز از تمام ابزارهای خود بهره گیرند و یک تصمیم بزرگ و تأثیرگذار دراین زمینه بگیرند.
زارعی اظهار داشت: کشورهای اسلامی باید از سازمان های جهانی کمک بگیرند، هر چند بیانیه های این سازمان ها نیز چندان مؤثر واقع نشد اما همین که در یک بیانیه جدی این اقدامات محکوم شد، مؤثر خواهد بود. بی عملی کشورهای اسلامی سبب افزایش توهین به قرآن کریم می شود و بهتر است هر چه سریع تر یک اقدام جدی انجام دهند.