فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران: هیچگاه اقدامات دشمنان ضد امنیت کشور را بدون پاسخ نگذاشتیم

آذر: به گزارش آذر، کرمان فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: حادثه تروریستی شاهچراغ هیچ ارزش نظامی نداشت و دشمنان، ذهن افراد را شستشو می دهند تا این اقدامات کور را انجام دهند و هیچ زمانی نبوده که دشمنان به قصد ضربه زدن حرکتی ضد ما انجام دهند و ما آنرا بدون پاسخ گذاشته باشیم.
امیر سرتیپ دوم غلامعلی غلامعلیان بامداد امروز ۲۸ مردادماه در آئین تکریم و معارفه رییس ستاد قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش و تجلیل از آزادگان ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اظهار داشت: در چنین روزی اسرا با پشت سر گذاشتن شرایط خیلی مشکل در اردوگاه های مختلف عراق، آزاد شدند و تعدادی از اسرا سند هویتی نداشتند و کسی از شکنجه های بسیار شدید آنها خبر نداشت.
او مظلومیت و نمادهای مجسم مقاومت، آزادگی و آزادمردی را همچون خاصیت های اسرا برشمرد و اضافه کرد: حدود ۴۲ هزار اسیر در دوران دفاع مقدس اسیر رژیم بعث عراق شدند که حدود ۲۶ هزار نفر آنها نیروهای ارتش بودند که ۴۸۴ نفر آنها متعلق به ارتش کرمان بود.
فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بیشتر اسرا، رزمندگانی بودند که رمقی در بدنشان و گلوله ای در خشاب آنها وجود نداشته و آنها نماد مظلومیت و مردانگی هستند و تا آخرین گلوله مبارزه کردند و با بالاترین جانبازی به درجه اسارت نائل آمدند.
او با اشاره به ایثارگری و از خود گذشتگی اسرا عنوان کرد: اسرا شکنجه های مختلف و محدودیت ها و جابجایی های مختلف در میان اردوگاه ها را در دوران اسارت تحمل کردند.
امیر غلامعلیان اشاره کرد: روند آزادی اسرا تا سال ۱۳۸۱ ادامه داشت و ایران نیز ۷۲ هزار عراقی را اسیر کرده بود و آمار اسرای عراقی نسبت به ایران بسیار زیاد بود.
وی در ادامه درباره ی جهاد تبیین در عرصه جنگ ترکیبی و عملیات روانی اظهار داشت: این جنگ ترکیبی جنگ خطرناکی است و در همه حوزه های اجتماعی، فرهنگی و… خودش را نشان میدهد و این جنگ محصول اتاق فکر دشمنان است.
فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش نزاجا تهاجم فرهنگی و جنگ روانی از مهم ترین تاکتیک های امروز دشمن دانست و بیان کرد: دشمن بدنبال وارونه جلوه دادن باورهای ماست. اگر بخواهد کشوری را از آموزه های فرهنگی خود تهی کند، روی باورها و فرهنگ آن منطقه کار می کند و الان دشمن روی حجاب تمرکز کرده و پله به پله جلو می رود و منتظر عکس العمل ماست.
او اسلام هراسی را یکی دیگر از اقدامات دشمن برشمرد و عنوان کرد: عناصر داعش و تفکیری ها هنوز وجود دارد و حادثه تروریستی شاهچراغ هیچ ارزش نظامی نداشت و آنها ذهن افراد را شستشو می دهند تا این اقدامات کور را انجام دهند و هیچ زمانی نبوده که دشمنان به قصد ضربه زدن حرکتی ضد ما انجام دهند و ما آنرا بدون پاسخ گذاشته باشیم.
امیرغلامعلیان در بخش دیگر سخنانش اظهار داشت: آزادگان سرافراز نماد اقتدار و صبر برای مردم ایران هستند که در جبهه های جنگ موجودیت و جان خودرا تقدیم کشور کردند.
او با اشاره به لزوم جهاد تبیین اظهار داشت: آزادگان سرافراز رموز موفقیت و خاطرات خودرا در دوران اسارت برای مردم و نسل جدید تشریح کنند.
فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: خاطرات آزادگان ارتش اغلب در کتاب ها جمع آوری شده و هر ساله در سازمان حفظ و نشر دفاع ارزش های مقدس یادداشت و جمع آوری می شود.
او افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی و سایر نیروهای مسلح با آموزه های دوران دفاع مقدس حافظ منافع و مرزهای کشور هستند و آزادگان و ارتشیان همانطور که در دفاع مقدس و دوران اسارت به انقلاب وفادار بودند، امروز هم بدنه نیروهای مسلح پیرو مقام معظم رهبری هستند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، سردار محمدرضا حسنی سعدی از آزادگان دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم به خاطره گویی پرداخت و خاطرات اسرا را بسیار درس آموز دانست و اظهار داشت: آزادگان با ایمان به خدا و تمسک به دوده علیهم السلام تسلیم دشمن نشدند و ایستادگی کردند.
او با بیان خاطراتی از زمان آزادی و ورود به کشور و استان کرمان اظهار داشت: آزادگان از خلبان درخواست نمودند که روی آسمان گلزار شهدای کرمان دور بزند و آنها در بدو ورود با شهدا تجدید میثاق داشته باشند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، در این مراسم از زحمات امیر ساسان رییس سابق ستاد قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش قدردانی و سرهنگ کشاورز به عنوان رییس ستاد قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش معرفی گردید.

منبع: