امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه برزیل ملاقات و گفتگو کرد

آذر: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، با آقای مائورو ویرا وزیر امور خارجه برزیل ملاقات و گفتگو کرد.
به گزارش آذر به نقل از مهر، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با آقای مائورو ویرا وزیر امور خارجه برزیل ملاقات و گفتگو کرد. امیرعبداللهیان در این جلسه از حمایت برزیل از عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس تشکر کرد. وی با اشاره به دیدار بسیار عالی رؤسای جمهور دو کشور ایران و برزیل در ژوهانسبورگ گفت، آماده ایم روابط دو کشور را در قالب دوجانبه و نیز بریکس توسعه دهیم. وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جایگاه خاص برزیل در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت، امسال وارد ۱۲۰ سالگی روابط دیپلماتیک دو کشور شده ایم و لازمست به این مناسبت برنامه های ویژه ای داشته باشیم. امیرعبداللهیان از همتای برزیلی خود جهت سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت و قرار شد در زمان مناسب مورد توافق برنامه ریزی شود.

آقای مائورو ویرا وزیر خارجه برزیل نیز در این جلسه روابط با ایران را برای کشورش حائز اهمیت دانست و گفت آمادگی داریم روابط دو کشور را در بخش دولتی و خصوصی افزایش دهیم. طرفین در این جلسه بر ضرورت تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور و پشتیبانی از همکاریهای بخش خصوصی دو کشور تاکید نمودند.

منبع: