در رزمایش مشترک پهپادی ارتش؛ رونمایی از تازه ترین پهپاد ارتش

آذر: در ادامه مراحل اصلی رزمایش مشترک پهپادی ارتش، پهپاد کمان 19 برای اولین بار با انجام پرواز به چرخه عملیاتی ارتش وارد شد.
به گزارش آذر به نقل از مهر، امیر سرتیپ علیرضا شیخ سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش اظهار داشت: در ادامه این رزمایش، یگان های جنگ الکترونیک از نیروهای چهارگانه ارتش روش ها و راهکارهای جنگ الکترونیک را تمرین و اجرا کردند.

وی افزود: عملیات بی نظمی ارتباطی زمین پایه در ارتباط پهپاد با ایستگاه کنترل زمینی و بی نظمی الکترونیک بر روی پهپادهای مهاجم نیروی حمله ور و کنترل این پهپادها بمنظور جلوگیری از نفوذ به منطقه رزمایش همچون اقدامات انجام شده در این بخش از رزمایش بود که توسط نیروهای جنگالی حاضر در منطقه رزمایش تمرین شد.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش اضافه کرد: همین طور در این مرحله از رزمایش، عملیات اختلال در ارتباط پهپادی بصورت هواپایه و توسط پهپادهای ابابیل ۴ و کمان ۱۹ با موفقیت اجرا شد.

امیر شیخ افزود: مقابله با تهدیدات متصور در عملیات پهپادی با بهره گیری از تجهیزات نوین جنگ الکترونیک زمین پایه و هوا پایه و همین طور سامانه های خود حفاظتی از دیگر اقدامات انجام شده در رزمایش مشترک پهپادی ارتش بود.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش با اشاره به عملیات موفقیت امیز پهپاد کمان ۱۹ ارتش در جریان این رزمایش تخصصی اشاره کرد: پهپاد کمان ۱۹ برای اولین بار با انجام پرواز رزمی به چرخه عملیاتی این نیرو وارد شد و با پرواز از یکی از پایگاه های پهپادی ارتش در کشور جنگ الکترونیک و بی نظمی راداری بصورت هوا پایه را با موفقیت انجام داد.

وی اشاره کرد: بخش زیادی از تجهیزات و تسلیحات بومی استفاده شده در این رزمایش نیز که به دست جوانان و متخصصان کشورمان طراحی و تولید شده است به سبب طبقه بندی و ملاحظات محرمانگی فناوری های بکار گرفته شده در این تسلیحات قابلیت رسانه ای شدن ندارد و در وقت مقتضی خاصیت ها و قابلیت های آنها به سمع و نظر ملت شریف ایران اسلامی خواهد رسید.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش با اعلان اینکه رزمایش مشترک پهپادی ارتش برمبنای تهدیدات موجود طراحی و در میدانی مشابه واقعیت اجرا می شود، اشاره کرد: طرح های تعریف شده در این رزمایش برمبنای برآوردهای اطلاعاتی از تهدیدهای بالقوه و مطابق با واقعیت های عرصه نبرد است و مراحل مختلف این رزمایش با نظارت ستادهای بالا دستی همچون قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) و قرارگاه راهکنشی ذوالفقار ارتش ارزیابی می شود.
امیرشیخ، پیام رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش به کشورهای منطقه را برقراری صلح و دوستی دانست و اشاره کرد: کشورهای منطقه باید بدانند که با تاکید بر توان و اتحاد و بدون نیاز به حضور کشورهای فرامنطقه ای و بازیگران نا امن کننده، جنگ طلب و اشغالگران می توانیم صلح و آرامش و امنیت را در منطقه حفظ نماییم.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش، اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای برقراری و حفظ صلح در منطقه، بی اثر بودن تحریم های تسلیحاتی مقابل ایران با بهره مندی از سلاح ها و تجهیزات بومی و نمایش علمی و اقتدار ارتش در دفاع از میهن اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را همچون اهداف برگزاری این رزمایش عنوان نمود.