در گفت وگوی تلفنی؛ وزیران خارجه ایران و الجزایر بر توقف جنایات صهیونیست ها تاکید کرد

آذر: وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گو با همتای الجزایری خود بر ضرورت افزایش رایزنی های دیپلماتیک میان کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی مقابل ساکنان بی دفاع غزه، تاکید نمود.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حسین امیرعبداللهیان شامگاه پنج شنبه با «احمد عطاف» همتای الجزایری خود درباره ی روابط دوجانبه و تحولات اخیر منطقه ای خصوصاً وضعیت بغرنج انسانی در نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی مقابل مردم بی دفاع فلسطین، تلفنی گفت و گو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت و گو، اولویت فوری در وضعیت فعلی را توقف جنایات رژیم صهیونیستی مقابل غیر نظامیان و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه دانست.
امیرعبداللهیان با اشاره به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن غیر نظامیان خصوصاً حمله اخیر به بیمارستان «المعمدانی» غزه، بر ضرورت افزایش رایزنی های دیپلماتیک میان کشورهای اسلامی بمنظور توقف جنایات مقابل غیر نظامیان و ارسال کمک های بشر دوستانه برای ساکنان بی دفاع غزه تاکید نمود.
وی با اشاره به موضع اصولی و حمایت و دفاع همیشگی جمهوری اسلامی ایران از مسئله فلسطین، بر آمادگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای ارسال دارو و مواد غذایی به غزه بوسیله مصر تاکید نمود.
همچنین احمد عطاف وزیر امور خارجه الجزایر با اشاره به رویدادهای اخیر در فلسطین، وضعیت فعلی را نتیجه شکست طرح های سیاسی در حوزه دستیابی فلسطینی ها به حقوق مشروع و ملی شان در داشتن کشوری مستقل برشمرد و بر لزوم توقف خشونت ها مقابل شهروندان بی گناه فلسطینی و ارسال هر چه زودتر کمک های بشردوستانه به نوار غزه تاکید نمود.