ولایتی در واکنش به بیانیه نشست مراکش: ایران صاحب اصلی جزایر سه گانه است

به گزارش آذر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ایران به عنوان صاحب اصلی جزایر سه گانه با دقت تحرکات بدخواهان منافع ملی و منطقه ای را رصد نموده و پاسخ لازم را خواهد داد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل طی گفتگویی در واکنش به بیانیه نشست مراکش، اشاره کرد: این اجلاس با حضور برخی از عرب های خونسرد به سرنوشت فلسطینیان و کارشناسان روسی در مراکش انجام شد و اطلاعیه ای را صادر کرد که دارای اشکالات مختلفی است که با اهمیت ترین آن دخالت در امور ایران تلقی می گردد که این اقدام را محکوم می نماییم.
وی اشاره کرد: البته ما مسؤول اقدامات غیرکارشناسی، غیرمنطقی و مداخله جویانه کشورهای دیگر نیستیم اما یادآوری می نماییم که باید کشورهای درگیر در منازعات سیاسی، دقت بیشتری در موضع گیری های خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.
ولایتی همین طور اشاره کرد: روابط راهبردی و دوستانه ایران و روسیه به سادگی به دست نیامده است و در این خصوص می بایست منافع دوجانبه ای و منطقه ای در نظر گرفته شود و در شرایطی که روسیه در وضعیت پیچیده بین المللی قرار دارد، اتخاذ برخی از موضع گیری های وزارت خارجه روسیه موجب تأسف است، هر چند که برخی فشارهای سیاسی بر روسیه در وضعیت پیچیده فعلی سبب می شود که برای به دست آوردن امتیازی کم ارزش و دست نایافتنی نیز به اعتبار خود صدمه وارد کند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل همین طور ضمن محکوم کردن مواضع امارات درباب جزایر سه گانه متعلق به ایران اظهار داشت: امارات که متأسفانه در رابطه با فلسطینیان و پشتیبانی از کشتار مردم مظلوم غزه و پشتیبانی از اسرائیل مواضع تأسف باری را اتخاذ کرده، بجای اقدام عملی برای توقف این کشتار، پرونده کهنه و مختومه این مدعای بی اساس را تکرار می کند.
وی افزود: باید تصریح و تاکید نمایم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان صاحب اصلی جزایر سه گانه با دقت تحرکات بدخواهان منافع ملی و منطقه ای را رصد نموده و پاسخ لازم را خواهد داد و قطعیت این تعلق با چنین نشست های سست پایه خدشه دار نخواهد شد.