در مکالمه تلفنی با امیرعبداللهیان؛ وزیر خارجه پاکستان: ایران در سیاست خارجی پاکستان جایگاهی بالا دارد

به گزارش آذر، وزیر خارجه پاکستان در مکالمه تلفنی با وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی پاکستان جایگاهی بالا و فراتر از تحولات داخلی این کشور دارد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، پس از ظهر امروز حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان مکالمه تلفنی داشتند.
امیرعبداللهیان باتوجه به برگزاری انتخابات سراسری پاکستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفق این انتخابات ابراز امیدواری کرد تا هر چه زودتر با تشکیل پارلمان، نخست وزیر و کابینه جدید پاکستان معرفی و کار رسمی خودرا شروع کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان با طرح موضوعات توافق شده در مسافرت اخیرشان به اسلام آباد، بر اهمیت ارتباط بین دستگاه های مسؤول در هر دو کشور برای پیگیری و اجرای توافق های به عمل آمده تاکید نمود.
جیلانی، وزیر خارجه پاکستان نیز با آرزوی برگزاری موفق انتخابات هفته آتی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ایران، ضمن تشریح مراحل و چگونگی تشکیل دولت و معرفی نخست وزیر در پاکستان، جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی پاکستان را جایگاهی بالا و فراتر از تحولات داخلی این کشور دانست و اضافه کرد: همه در پاکستان منتظر سفر جناب آقای رئیسی، رییس جمهور اسلامی ایران به این کشور هستند.
طرفین همین طور آخرین تحولات غزه را مورد بررسی قرار دادند.
وزیر خارجه پاکستان از پیشنهاد ایران در برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی با هدف خاتمه نسل کشی در غزه و کرانه استقبال کرد.