هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید اوگاندا؛ روحانی: شرکتهای ایرانی حضور فعال تری در اوگاندا خواهند داشت

رئیس جمهور اظهار داشت: دولت ایران، شرکتهای ایرانی بخصوص بنگاه های فعال در عرصه های صنعتی و علمی و فناوری را به حضور و مشارکت در طرح های عمرانی و زیربنایی اوگاندا تشویق خواهد نمود.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید اوگاندا در تهران، اظهار داشت: تهران آماده است روابط خویش را بیشتر از پیش در همه عرصه های مورد علاقه با کامپالا ارتقاء دهد.
وی همینطور در پاسخ به درخواست سفیر اوگاندا برای حضور بیشتر شرکتهای ایرانی و انتقال دانش و فناوری، اظهار داشت: دولت ایران، شرکتهای ایرانی بخصوص بنگاه های فعال در عرصه های صنعتی و علمی و فناوری را به حضور و مشارکت در طرح های عمرانی و زیربنایی اوگاندا تشویق خواهد نمود.
رئیس جمهور ضمن اشاره به دعوت رئیس جمهور اوگاندا از وی برای دیدار رسمی از کامپالا ابراز امیدواری کرد که این سفر در فرصت مناسب انجام گیرد.
«محمد تزیکوبا کیسا مبیراء» سفیر جدید اوگاندا هم در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود اظهار داشت: اوگاندا خواستار گسترش همکاری ها با ایران در همه عرصه ها است و با عنایت به پیشرفت های عظیم علمی و فنی ایران خواستار حضور فعالتر شرکتهای ایرانی و انتقال این تجربیات به اوگاندا هستیم.
وی همینطور به نمایندگی از جانب رئیس جمهور کشورش از دکتر روحانی برای دیدار رسمی از کامپالا دعوت کرد.