سالک : حل مشکلات اقتصادی ارتباطی به مذاکرات ندارد

به گزارش آذر عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: نتیجه مذاکرات وین مثبت، نیمه مثبت و حتی منفی هم باشد مسئولین و کارگزاران باید بی توجه به نتیجه آن، برای حل معضلات، مشکلات و معیشت مردم تدبیر کنند.

حجت الاسلام احمد سالک نماینده ادوار مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر در ارتباط با تاکید اخیر مقام معظم رهبری پیرامون معطل نشدن مسؤلان پیرامون مذاکرات، عنوان کرد: در ابتدا باید شاکر باشیم که خداوند، مقام معظم رهبری را بعنوان هدیه ای به ملت های جهان به ویژه مسلمین عنایت فرمودند.
وی اضافه کرد: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری با کارگزاران کشور، چند بخش مهم داشت که یک بخش آن پیرامون مذاکرات وین بود و در ارتباط با این بخش، این نکته قابل توجه است که در دولتِ روحانی تمام مسائل کشور شامل اقتصاد، فرهنگ، کسب و کار به مذاکرات گره خورد و در آخر ترامپ از مذاکرات خارج شد و این اوضاع را رقم زد.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: حالا هم با روی کار آمدن بایدن، آمریکا قصد ندارد ابر قدرت بودن خویش را زیر سوال ببرد، اما هم اروپا و هم آمریکا در این حوزه به علت رشد و خودکفایی ملت ایران در ابعاد مختلف و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی، به بن بست رسیده اند.
سالک با تکیه بر این که امروز اقتدار جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف به نمایش جهانی گذاشته شده است، تصریح کرد: اگر حرکت صنعتی و اقتصادی از حالت جزیره ای بیرون برود و وحدت رویه ای میان سران قوا و دستگاههای ذی ربط حاصل شود، حرکت عظیمی تحقق خواهد یافت.
وی افزود: فرمایش مقام معظم رهبری این بود که مذاکرات مثبت، نیمه مثبت و حتی منفی باشد به هیچ وجه نباید با مسائل داخلی کشور گره بخورد. مسؤلان و کارگزاران بی توجه به نتیجه مذاکرات باید برای حل معضلات، مشکلات، معیشت مردم و خودکفایی اقتصادی تدبیر کنند و آنها ربطی به گزارش های وین نخواهد داشت.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تکیه بر این که روند مثبت مذاکرات و پیشگیری از زیاده خواهی و مطالبه امتیاز از جانب طرف های مذاکره کننده باید ادامه پیدا کند، اظهار داشت: اینها بد عهد هستند و امروز بدعهدها به بن بست رسیده اند. آنها دروغ می گویند و زیر توافق ها می زنند و روند مذاکرات باید با قدرت و اقتدار و بر مبنای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری یعنی لغو یکجانبه تمامی تحریم ها و راستی آزمایی شکل بگیرد و ادامه پیدا کند.
سالک بیان نمود: در جهت عمل به این تاکید مقام معظم رهبری، شعار سال که در رابطه با تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی است باید مورد توجه قرار گیرد و به حمدالله برنامه های سران قوا مؤید روند مثبت این اقدامات است و قوای سه گانه باید به ابعاد مختلف شعار سال توجه داشته باشند و در همه زمینه ها بخصوص بحث خوراک به خودکفایی برسیم.
وی در انتها خاطرنشان کرد: اقتصاد ما باید صادرات محور و بر مبنای خودکفایی درون تشکیلاتی نظام باشد و جلوی واردات بی رویه گرفته شود، از هزینه های بیجا جلوگیری شود و کارشناسی ها با دقت بیشتری صورت گیرد.

منبع: