نقش شرکت انگلیسی سرکو در ترور شهید سلیمانی

به گزارش آذر، یک جنبش عراقی اعلام نمود که اطلاعاتی دارد که نشان داده است شرکت انگلیسی سیرکو در جنایت فرودگاه بغداد نقش داشته است.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، محمد الصحاف، سخنگوی جنبش مردمی «هماهنگی» عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد که درمورد دست داشتن شرکت انگلیسی«سرکو» در ترور شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شک و شبهه وجود دارد و ما اطلاعاتی در اینباره جمع آوری کرده ایم.
وی اظهار داشت که جنبش هماهنگی آماده است تا اطلاعاتی در مورد دست داشتن شرکتهای خارجی و افراد و شخصیت های دیگر در حادثه فرودگاه بغداد را به دستگاه قضایی عراق و دادستانی کل تقدیم کند.
الصحاف تصریح کرد که آن جنایت بزدلانه با آگاهی مصطفی الکاظمی، رئیس دستگاه اطلاعات وقت عراق و ضیاء الموسوی، سرپرست پیشین اطلاعات نظامی این کشور و افسران دیگر انجام شد.
وی اظهار داشت که شکایت های حقوقی ضد شرکت انگلیسی سیرکو با تهمت های مختلف همچون شرکت در جنایت فرودگاه بغداد مطرح گردیده است.
محمد الصحاف به تازگی هم تصریح کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر پیشین عراق متهم به دست داشتن در اقدامات مختلف ضد الحشد الشعبی و رهبران ملی آن همچون جنایت ترور فرماندهان پیروزی( شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس) است.
وی تصریح کرد که پارلمان و دولت عراق باید مصطفی الکاظمی و چند افسر اطلاعاتی عراقی را تعقیب و آنها را به دستگاه قضایی ارجاع دهند چونکه متهم به دست داشتن در ترور فرماندهان پیروزی و بازداشت برخی از رهبران الحشد الشعبی هستند.
پیش از این علی الزبیدی، عضو ائتلاف الفتح عراق در گفتگو با شبکه المعلومه ادعا نمود که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در خیلی از پرونده های فساد و دست داشتن در ترور فرماندهان پیروزی(شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس) متهم است.
وی ادعا نمود که الکاظمی از ترس محکومیت و مجازات از راه اقلیم کردستان عراق به امارات فرار کرده است.
ادعای فرار مصطفی الکاظمی به امارات درحالی مطرح می شود که پیش از این فاضل موات الزریجاوی، یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون عراق در گفتگو با شفق نیوز اظهار داشت که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر پیشین عراق حالا در بغداد و در منطقه خضرا حضور دارد و تحت حفاظت سفارت آمریکا در عراق است.
وی اظهار داشت که در مرحله پیش رو شاهد صدور حکم بازداشت و بازجویی از مصطفی الکاظمی به علت دست داشتن در مسئله «سرقت قرن و ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس» خواهیم بود.
اخیرا محمد حسن جعفر(برادر شهید ابومهدی المهندس) و ۷۶ نفر دیگر از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر پیشین عراق و ضیاء الموسوی، سرپرست اطلاعات نظامی عراق و همینطور سفیر آمریکا در بغداد به خاطر جنایت ترور فرماندهان مقاومت(ابومهدی المهندس و سپهبد شهید سلیمانی) در فرودگاه بین المللی بغداد در دادگاه سوم الکرخ شکایت کردند.
در این شکایت آمده است که سه متهم اول با هماهنگی متهم چهارم و پنجم دستور ترور فرماندهان پیروزی به وسیله پهپاد در خاک عراق را دادند.
در بخش دیگری از این شکایت با استناد به اظهارات مایک پمپئو آمده است که متهم دوم اعلام نمود که این عملیات از داخل سفارت آمریکا در بغداد مدیریت می شد و یک تیم ویژه اطلاعاتی خودروهایی که برای استقبال از فرماندهان پیروزی می رفتند را تعقیب می کرد.
برادر شهید المهندس در شکایت خود آورده است که این امر نقض حاکمیت عراق و در تضاد با منشور سازمان ملل است.
در این شکایت ضمن اشاره به نقض مقررات بین المللی و ایجاد رعب و وحشت میان شهروندان و همینطور استفاده از سلاح ممنوعه در این جنایت آمده است که ما خواستار انجام تمام اقدامات قانونی ضد متهمان هستیم.

منبع: