عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: مؤلفه اصلی رشد تولید پشتیبانی از سرمایه گذاران است

به گزارش آذر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مؤلفه اصلی در تحقق شعار سال بخصوص رشد تولید، پشتیبانی از سرمایه گذاری و جلب رضایت آنها است.

میرغنی نظری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مقام معظم رهبری با تدبیری هوشمندانه شعار سال جاری را «مهار تورم و رشد تولید» قرار داد تا مسئولان با تمرکز در زمینه اقتصادی بتوانند رضایت مردم و رفاه عمومی را رقم بزنند.
وی اشاره کرد: در مهار تورم در کنار کنترل هزینه های جاری و همین طور جلوگیری از کسری بودجه، شایسته است دولت در واگذاری بخش عظیمی از سرمایه های کشور پیش قدم شده و دراین زمینه چابک سازی را در اولویت برنامه ها قرار دهد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کنار این امر، آنچه که در مهار تورم بسیار مهم و اساسی است، کنترل نقدینگی کشور و انضباط مالی است که هم مجلس و هم دولت بر این مساله تاکید نمودند و در بودجه سال آینده نیز روزنه های امیدبخشی دراین زمینه مشاهده می شود.
نظری اضافه کرد: در کنار مهار تورم که یک حرکت جمعی همراه با خرد و برنامه ریزی مسئولان است، لازم است در راه رشد تولید موانع و بروکراسی اداری از پیش روی سرمایه گذاران برداشته شده و مؤلفه اصلی دراین زمینه که حضور و همراهی سرمایه گذاران و حمایت جدی از آنها است، مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: در قالب ستاد تسهیل و همین طور رفع موانع تولید در کنار حذف قوانین مخل و راهگشایی برای تقویت نظام تولید، لازم است سایر نیازمندی ها خصوصاً پرداخت تسهیلات ارزان و حمایت های بیمه ای و مالیاتی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی مورد حمایت قرار گرفته و روز به روز رشد تولید و همین طور ایجاد فرصت های اشتغال را به شکل مناسب شاهد باشیم.
نظری افزود: مجلس تلاش خواهدنمود تا با همراهی دولت زمینه و بستر این کار را با یک نگاه علمی و کارشناسی فراهم نموده و در این باب از نظرات و ارائه دیدگاه های کارشناسی نیز استقبال می نماییم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تلاش مجلس بر این است تا در کنار تسهیل گری فضای کسب وکار، رونق و رشد تولید، زمینه و بستر رفاه عمومی را نیز فراهم آورد.

منبع: