سبحانی نیا: کوشش برای رفع کدورت ها از جامعه به دولت محدود نشود

آذر: به گزارش آذر، نماینده سابق مجلس با استقبال از رویکرد رییس جمهوری در ادامه عفو رهبری در جریان حوادث شهریور تا پاییز سال 1401، اظهار داشت: این اقدام و اقداماتی در امتداد آن که به صورتی بدل به مکمل و متمم آن شوند، بطور قطع تقویت همدلی را بدنبال دارد و در رفع کدورت ها مؤثر است.
حجت الاسلام و المسلمین حسین سبحانی نیا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ابلاغ ضوابط بخشودگی یا تخفیف متناسب با وضعیت مشمولان افرادی که در جریان حوادث اخیر بر اثر رفتارهایی شغل و موقعیت شان گرفتار محدودیت یا ممنوعیت شده است، اظهار داشت: اصل این اقدام دولت به نگاه رهبری انقلاب بازمی گردد که باتوجه به جایگاه و شأنی که در نظام جمهوری اسلامی برای رهبری وجود دارد، بر گسترش یک نگاه ملاطفت آمیز در برخورد با افرادی که در جریان حوادث اخیر بازداشت شدند یا مدتی از محکومیت تعیینی خودرا پشت سر گذاشتند، تاکید داشتند.
وی ادامه داد: همین رویکرد رهبری انقلاب بود که به الگویی برای دولت هم بدل شد تا آنان هم باتوجه به مسئولیت هایی که به عهده دارند و در جایگاهی نشسته اند که دست شان برای انجام برخی اقدامات این چنینی باز است طوری عمل کنند که رفتار و کردارشان مطابق با این الگوی ترسیم شده از طرف رهبری باشد و جامعه را به سمت نوعی وحدت و انسجام و امید به آینده سوق دهد.
نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه «مسئولان باید از هر فرصتی برای تقویت وحدت و همدلی در جامعه استفاده کنند»، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که می تواند دراین زمینه تأثیرگذار باشد همین دستور اخیر رییس جمهوری برای بخشودگی و تخفیف افرادی است که بر اثر رفتارهایی به محدودیت یا ممنوعیت هایی گرفتار شده اند. این اقدام و اقداماتی در امتداد آن که به صورتی بدل به مکمل و متمم آن شوند، بطور قطع تقویت همدلی را بدنبال دارد و در رفع کدورت ها مؤثر است.
سبحانی نیا اشاره کرد: رفع کدورت ها از جامعه البته فقط نباید به دولت محدود شود و رؤسای سایر قوا و مجموعه های مرتبط به آنها هم باید در همین مسیر گام بردارند و در جایگاه خودشان به فکر کم کردن فاصله ها باشند تا مردم هم این روند را به گونه ای کلی در مجموعه قوای سه گانه ببینند و به عنوان یک سیاست تمام و کمال حاکمیتی با آن مواجه شوند.

منبع: