اسماعیلی در گزارش آذر مطرح کرد؛ برنامه دولت و مجلس برای رفع بحران صندوق های بازنشستگی

به گزارش آذر، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: هم دولت و هم مجلس درحال پیگیری یکسری راهکار ها هستند تا مشکلات صندوق های بازنشستگی رفع گردد.

ولی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به ادعای سجاد پادام، مدیرکل سابق بیمه های اجتماعی وزارت کار در خصوص این که امکان دارد به جایی برسیم که مجبور شویم کیش، قشم و خوزستان را بفروشیم تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را دهیم، عنوان کرد: این گونه صحبت کردن اصلاً درست نیست و باید همه ما متقن حرف بزنیم. همه به خوبی می دانند که ما یک وجب از خاک کشورمان را تحت هیچ شرایطی به جایی نمی دهیم و نمی فروشیم.
وی بیان نمود: به صورت کلی وضعیت صندوق های بازنشستگی ما خوب نیست، بگونه ای که وضعیت بعضی از صندوق های بازنشستگی نزدیک به نقطه بحران است و بعضی از صندوق های بازنشستگی هم همین هم اکنون وضعیت بحرانی دارند.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت ماهانه نزدیک به ۱۸ همت فقط به بازنشستگان کشوری می دهد و مابقی منابع این بخش را هم سازمان ها و شرکتهای تابعه صندوق بازنشستگی کشوری می دهند.
باید به داد صندوق های بازنشستگی برسیم
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به داد صندوق های بازنشستگی برسیم، اظهار داشت: ما توانمندسازی صندوق های بازنشستگی را در دستورکار داریم. سال قبل ۹۰ همت و سال جاری هم مقرر است ۹۰ همت دیگر از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت گردد که در رفع مشکلات صندوق های بازنشستگی تاثیر دارد.
اسماعیلی تصریح کرد: هم دولت و هم مجلس درحال پیگیری یکسری راهکار ها هستند تا مشکلات صندوق های بازنشستگی رفع گردد. هم اکنون وضعیت صندوق های بازنشستگی طبیعی و عادی نیست، اما برای رفع مشکلات این صندوق ها راهکار داریم. برای مثال، ۱۹۴ شرکت ذیل سازمان بازنشستگی داریم و از همه آنها خواستیم که باید سودهی خویش را بالا برند که این کار منجر به بهبود وضعیت صندوق های بازنشستگی می شود.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این که به غیر از دو صندوق تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی سایر صندوق های فعال در کشور فاقد هر گونه قانون هستند که باید برای آنها قانون گذاری شود، عنوان کرد: در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه باید در ساختار صندوق های بازنشستگی تجدیدنظر شود و این صندوق ها نیازمند اصلاحات اساسی و ساختاری هستند.

منبع: