در دیدار با پادشاه عمان؛ سرلشکر باقری: آینده جهان نشان از یک نظم چند قطبی دارد

به گزارش آذر، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: آینده جهان نشان از یک نظم چند قطبی دارد، نظمی که در آن قدرت جهان از غرب به سمت آسیا درحال انتقال می باشد.

به گزارش آذر به نقل از مهر سرلشکر باقری که در رأس یک هیئت بلند پایه نظامی به عمان سفر کرده بود، ظهر امروز با هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید پادشاه عمان ملاقات و گفتگو کرد.
سرلشکر باقری در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از سفر خود به کشور دوست و برادر عمان، روابط بین دو کشور را پایدار و مثبت دانست، و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران کشور عمان را یک همسایه خوب برای ایران می داند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تحلیل وضعیت جهان که در آستانه ورود به یک نظم جدید است، اضافه کرد: آینده جهان نشان از یک نظم چند قطبی دارد؛ نظمی که در آن قدرت جهان از غرب به سمت آسیا درحال انتقال می باشد و این تحولات بر روی منطقه ما تاثیر گذاشته و اساسا احتیاج به نزدیکی روابط نظامی و برقراری امنیت در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال غرب اقیانوس هند داریم.
سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: سیاست های اصولی کشور ایران، تأمین بومی امنیت در منطقه است و اقدامات مشترک ایران و عمان می تواند امنیت بهتری را ایجاد نماید و اثبات نماید که نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست.
وی ضمن اشاره به هوشمندی سیاست های کشور عمان در مبحث یمن، اظهار داشت: کوشش برای ایجاد صلح عادلانه و حفظ تمامیت ارضی یمن باید ادامه داشته باشد.
هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید هم ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم به سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، اظهار داشت: سلام گرم بنده را به رهبر و رئیس جمهور ایران برسانید و انشاالله در آینده بسیار نزدیک به ایران سفر خواهم داشت.
پادشاه عمان در ادامه با تکیه بر لزوم توسعه همکاریهای نظامی و صنعت دفاعی بین دوکشور اظهار داشت: ارتقا سطح همکاری ها در حوزه های مختلف دفاعی و نظامی بین دو نیروهای مسلح باید ارتقا پیدا کند.
هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید با تکیه بر حضور نیروی دریایی ارتش عمان جهت حضور در رزمایش های بین المللی در ایران، اضافه کرد: امنیت تنگه هرمز ودریای عمان می تواند توسط کشورهای منطقه تأمین گردد.

منبع: