نگاهداری: شهید چمران می تواند الگوی نخبگان باشد

به گزارش آذر، رئیس مرکز پژوه های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: منش علمی و عملی توأم با ایمان شهید چمران می تواند الگوی نخبگان کشور باشد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در سالروز شهادت شهید چمران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید، اظهار داشت: به تعبیر امام خمینی (ره) شهید چمران در این دنیا «شرف» و در آن دنیا رحمت خدا را بیمه کرد.
وی با اعلان اینکه منش علمی و عملی توأم با ایمان شهید چمران می تواند الگوی نخبگان کشور باشد، اشاره کرد: نخبگان و فرهیختگان اگر شرافت ذاتی که خداوند در آنها قرار داده است را مدنظر قرار دهند، در عمل به تکالیف و مسئولیت های خود لحظه ای کوتاهی نمی کنند و موجب رشد و تعالی کشور و جامعه می شوند.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به این که گفتمان «شرف» برمبنای امید و امیدواری به آینده و ظرفیتهای کشور باید شکل گیرد، تصریح کرد: گفتمان «شرف» با حضور شبکه های راهبردی از نخبگان، متکی به امید به آینده، بیش از آنکه بر تهدیدات و ضعف ها متمرکز شود، بر فرصت ها و قوت ها متمرکز خواهد شد و این سبب نگاه مثبت و امیدوارانه به وضعیت و ظرفیتهای موجود و بدنبال پیشرفت و آبادانی کشور است.
نگاهداری با تأکید بر این که قدرت و اقتدار کشور از دیگر اصول حاکم بر گفتمان «شرف» است، عنوان کرد: یکی از عناصر و مؤلفه های اصلی قدرت در هر کشوری نیروی انسانی و بطور خاص، نخبگان و فرهیختگان هستند که باید از این ظرفیت برای اقتدار نظام حکمرانی استفاده گردد.
وی اشاره کرد: گفتمان «شرف» بدنبال ارتقای قدرت نظام حکمرانی کشور با بهره گیری از ظرفیت و قابلیت های نخبگان کشور است.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس با اعلان اینکه صورت بندی و حل مسئله یکی از وظایف مهم نخبگان و فرهیختگان علمی کشور است، اشاره کرد: علم و دانش و نخبگان علمی که سردمداران آن هستند باید در خدمت حل مسائل و چالش های کشور قرار بگیرند. یکی از اقدامات حال حاضر دشمن نیز این است که علم و دانش و نخبه علمی در امتداد حل مسائل کشور اقدام نکند که باید با این مبادرت به شدت مقابله نمود.

منبع: