رئیسی: مجوز اهانت اخیر به قرآن برخلاف ادعای آزادی بیان، جاهلیت مدرن است

به گزارش آذر، رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار داشت: مجوز اقدامات اخیر در اهانت به قرآن، بر خلاف ادعای آزادی بیان مصداق جاهلیت مدرن است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پس از ظهر امروز یکشنبه در جلسه هیئت دولت، قرآن را در کنار انسان کامل دو رکن هدایت و نجات انسان توصیف و اشاره کرد: مجوز اقدامات اخیر در اهانت به قرآن، بر خلاف ادعای آزادی بیان مصداق «جاهلیت مدرن» است.
رئیس جمهور اضافه کرد: یکی از دستورات مؤکد قرآن کریم مبارزه با جاهلیت در همه اشکال آنست و پیروان جاهلیت مدرن از همین رو از قرآن حقد و کینه به دل دارند. باتوجه به موج بیداری که درحال فراگیر شدن در عالم است، روزی همه مردم به نیات شوم، پلید و ضدانسانی اهانت کنندگان به قرآن پی خواهند برد.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره بر اهمیت کوشش برای تامین خواسته های مردم و رفع مشکلات با تاکید بر خردمندی، تدبیر، هماهنگی و هم افزایی، بر نظارت وزارتخانه های ذی ربط بر پروسه زنجیره تولید تا مصرف اصرار کرد و اضافه کرد: باتوجه به مسئولیت قانونی اتحادیه ها و تشکل های صنفی از ظرفیت آنها در نظارت بر نرخها استفاده گردد تا بتوان از افزایش بدون ضابطه قیمت جلوگیری کرد.
رئیس جمهور در ادامه اضافه کرد: در تامین نیازهای مردم اصل بر اتکای بر تولیدات داخلی است، اما در بعضی عرصه ها که نیاز داخل کفاف تامین نیازها را نمی کند، باید با برنامه ریزی دقیق و به مدت معین تا زمان به کفایت رسیدن تولیدات داخلی، نسبت به واردات با بالاترین کیفیت اقدام گردد.
رئیسی همین طور با اعلان اینکه یکی از مخاطبان اصلی جهاد تبیین مسئولان دستگاه های اجرائی هستند، اشاره کرد: دشمنان بدنبال القای ناکارآمدی هستند و اگر مسئولان دستگاه های مختلف نسبت به شبه آفرینی آنها خونسرد باشند، این شبهات در ذهن مردم تبدیل به گره خواهد شد، پس ضمن تبیین هنرمندانه و دقیق دستاوردها و اقدامات، باید به همه شبهات بموقع پاسخ گفت.
رئیس جمهور افزود: از همه ابزارهای تبیینی بهره بگیرید و از قابلیت های روش هایی چون تبیین چهره به چهره و حضور در جمع های نخبگانی غافل نشوید؛ یقین بدانید تکرار در تبیین دستاوردها و اقدامات امیدآفرین نتیجه بخش خواهد بود.
رئیسی در بخش پایانی سخنانش به دستگاه های دولتی و عمومی نسبت به مصرف آب و برق هشدار داد و بر ضرورت رعایت فاکتورهای صرفه جویی تاکید نمود.
رئیس جمهور همین طور در آغاز سخنان خود با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع)، عاشورا را بستری برای معرفت افزایی توصیف کرد و اظهار داشت: عاشورا زیباترین تابلو برای معرفی مظاهر و ارزش های عالی انسانی چون انسانیت، عدالت، وفا، ایثار و بصیرت است و اباعبدالله (ع) به عنوان خورشید تابان این تابلو، در طوفان های سهمگین فکری، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی، کشتی نجات انسان است.