اخبار حقوقی و قضایی در هفته ای که گذشت، آخرین وضعیت پرونده خبرنگاران بازداشتی

به گزارش آذر، اعلام وضعیت پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی، تاکید رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر برخورد با مفسدین اقتصادی دانه درشت، برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۲ از اخبار حقوقی هفته گذشته بودند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، اخبار حقوقی هفته گذشته را در این گزارش می خوانید:

رسیدگی به پرونده گروهک هایی که جنایت کردند در دستور کار است

حجت الاسلام محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه تخریب اشخاص و نهادها در دستور کار دشمن است، اظهار داشت: شاهدیم که هر روز یک شایعه را برای شخصی درست می کنند و آنرا نشر می دهند و با عملیات روانی درصدد سرگردان کردن مردم هستند؛ هدف دشمن از این اقدامات ایجاد شبهه و تفرقه میان مردم و مسؤلان و قوا است.

احکام قلع و قمع کمیسیون های ماده ۱۰۰ پیش از سال ۱۴۰۰ لغو شود

حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور با ارسال نامه ای به وزیر کشور از او خواست که احکام قلع و قمع صادره در کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری ها تا پیش از سال ۱۴۰۰ لغو شود.

تعقیب قضایی گروهک های خائن به انقلاب و مردم

حجت الاسلام و المسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه، با اشاره به اینکه امروز نظام قضایی مقتدرانه گروهک های خائن به انقلاب و مردم را تعقیب می کند و برای آنان پرونده قضایی تشکیل داده است، اظهار داشت: بزودی شاهد اضمحلال آنان خواهیم بود.

آخرین وضعیت پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفته گذشته در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی خبرنگاران بازداشتی در ناآرامی های پس از مرگ مهسا امینی و این که آیا حکمی برای آنها صادر گردیده است، اظهار داشت: مبحث اتهامی آنها ارتباطی با تهیه گزارش از مبحث مهسا امینی ندارد و با حرفه خبرنگاری آنها هم ارتباط نداشته است و این اشخاص در مقاطعی با دولت متخاصم امریکا همکاری داشتند که بزودی گزارشی کامل از این مورد در اختیار عموم ملت ایران قرار می گیرد. در ۴ مرداد ۱۴۰۲ آخرین دفاع از متهمین مذکور دریافت شده و وکلای پرونده تقاضای مهلت سه روزه خواستند که برای ارائه لایحه دفاعیه و وکلای متهمان روز شنبه لایحه خویش را تقدیم دادگاه کردند و پرونده درحال انشای رای است و بمحض صدور رای، ان شاءالله مطابق موازین قانونی و در حدود مقررات اطلاع رسانی می نماییم. در صلاحیت دادگاه است که اتهامات وارده را تایید یا رد کند و این که سردبیر ومدیر مسئول نکاتی را مطرح کند کار او نیست و در اختیار مقام قاضی رسیدگی کننده است.
وی ادامه داد: هر زمان حکم و محکومیتی نسبت به آنها صادر شد آنرا اطلاع رسانی می نماییم.

علل رد صلاحیت ها محرمانه به افراد اعلام می شود

عباسعلی کدخدایی عضو شورای نگهبان اظهار داشت: اصلاح قانون انتخابات دیر و به صورت حداقلی انجام شد؛ انتظار ما این بود که قانون جامعی در رابطه با انتخابات به تصویب برسد. قانون موجود بخشی از اشکالات را برطرف می کند.
او همینطور اظهار داشت: هرکس به هر علتی مقابل نظام جمهوری اسلامی ایستاده باشد، بطور قطع رفتارهایش در بررسی صلاحیت ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برای برخورد با مفسدین اقتصادی باید سراغ دانه درشت ها رفت

ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی در هفته گذشته در نشست با سردار رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا و معاونانش اظهار داشت: برای برخورد با مفسدین اقتصادی باید به سراغ دانه درشت ها رفت.
برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۲

کارت شرکت در آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت دادگستری سال ۱۴۰۲ در هفته گذشته منتشر گردید و آزمون وکالت ۱۴۰۲ بامداد جمعه ۱۳ مرداد ماه در ۳۳ شهرستان کشور برگزار می گردد.

جلوگیری از تعطیلی دو واحد تولید فولاد و حفظ اشتغال ۴۰۰ نیروی کار

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار داشت: دو کارخانه تولید کننده میلگرد و مصنوعات فلزی در استان قزوین همچون واحدهای تولیدی تحت نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران است که با حمایت های قضایی هم اکنون اشتغال بیشتر از ۴۰۰ نفر از نیروی کار در این واحدها حفظ شده است.
رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار داشت: در تعیین مجازات ها بگونه ای عمل شود که خلل و یا مانعی در راه فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد نشود و تصمیم قضایی در مورد افترا یک شخص منجر به تعطیلی واحد تولیدی و از بین رفتن اشتغال کارگران نشود.
القاصی اظهار داشت: در بحث ناهنجاری های اجتماعی سلایق و دیدگاه های گوناگونی وجود دارد.

دادستان تهران: زن توهین کننده به ائمه اطهار بازداشت شد
علی صالحی دادستان تهران در هفته گذشته اظهار داشت: زنی که به ائمه اطهار و مقدسات دینی توهین کرده بود با دستور قضایی و تلاش نیروهای مجاهد فراجا بازداشت شد.

قوه قضاییه: منافقین وکیل قانونی خویش را به دادگاه معرفی کنند

دادگاه کیفری یک استان تهران در ارتباط با محاکمه ۱۰۴ عضو سازمان مجاهدین خلق یک آگهی عمومی منتشر نمود و از آنها خواست برای دفاع از اتهامات وکیل معرفی کنند.

تمام فرآیندهای امضا و پرداخت ثبت شرکت ها الکترونیکی انجام می شود
حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: مقرر شد تا از روز شنبه هفته آینده در تمامی استان ها بحث امضا و پرداخت به صورت الکترونیکی صورت گیرد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همینطور از پیشبینی کاهش ۳۰ درصدی پرونده های دعاوی در ارتباط با اراضی و املاک با تصویب طرح اجبار به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول اطلاع داد.

احضار مدیر یک شرکت هواپیمایی به دادسرا/ تفهیم افترا مدیران ۳۲ سایت و درگاه بانکی در ایام آتی
عباس فرزادنیا معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران اظهار داشت: یکی از مدیران شرکتهای هواپیمایی به دادسرا احضار شد که در هفته آینده مراحل تفهیم افترا به وی طی خواهد شد. همینطور ۲۸ مدیر سایت و ۴ درگاه بانکی را هم شناسایی کرده ایم که در ایام آتی نسبت به احضار و تفهیم افترا مدیران مربوطه و کنترل درگاه های بانکی اقدام خواهیم کرد.

زندان رجایی شهر در آستانه تعطیلی

قوه قضاییه اعلام نمود: مطابق مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان البرز و تاکیدات وی در مورد تعطیلی زندان رجائی شهر، زندانیان این زندان که در یکی از بهترین نقاط کرج قرار دارد درحال انتقال به زندانی دیگر هستند تا این زندان تعطیل شود.