سخنگوی کمیسیون امور داخلی: پیش ثبت نام به نفع داوطلبان انتخابات مجلس است

به گزارش آذر، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: برمبنای مصوبه مجلس از ۱۶ تا ۲۲ مرداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش ثبت نام خودرا انجام می دهند.
ولی الله بیاتی در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به زمان آغاز پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان نمود: پیش ثبت نام داوطلبان برای حضور در انتخابات مجلس به نفع کاندیداهاست چونکه با این مصوبه مجلس، کاندیداها در زمان مشخصی مدارک خویش را عرضه می کنند.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی در ادامه اظهار نمود: پس از پیش ثبت نام، دستگاههای مربوطه شرایط اولیه داوطلبان را در زمان معین بررسی نموده و نتیجه آنرا به داوطلب اعلام می کنند بعنوان مثال اعلام می کنند که مدرک تحصیلی فرد دارای مشکل است یا فرد دارای سابقه کیفری است و نمی تواند ثبت نام اصلی را انجام دهد.
نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: بر مبنای قانون قبلی داوطلبان در یک مقطعی ثبت نام می کردند و در یک فرایند کوتاه صلاحیت آنها بررسی و نتیجه تایید یا رد صلاحیت به آنها اعلام می شد و اگر اعلام می شد فردی رد صلاحیت شده است، یک مهری بر پیشانی این نامزد می خورد و در جامعه برای فرد جلوه بدی ایجاد می شد اما حالا پس از پیش ثبت نام، شرایط اولیه داوطلبان بررسی می شود و در صورت نداشتن شرایط دیگر نمی تواند ثبت نام اصلی را انجام دهند و شورای نگهبان هم فرصت کافی جهت بررسی صلاحیت داوطلبانی که ثبت نام اصلی انجام داده اند، را دارد.
بیاتی تصریح کرد: یکی از شروطی که برای دواطلبان انتخابات ذکر شده است داشتن ۵ سال سابقه اجرایی می باشد، فردی که می خواهد نماینده شود باید از حداقل ها آگاه باشد.

منبع: