ابوترابی فرد خطاب به دولتمردان راه افزایش اقتدار سیاسی ارتقاء سطح مشارکت است

به گزارش آذر، امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: راه افزایش قدرت در مقابل زیاده خواهی زیاده خواستار افزایش اقتدار سیاسی و ملی با ارتقاء سطح مشارکت است. دولتمردان در این راه جدی حرکت کنند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد در شروع خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: راهیابی ملی پوشان نوجوان ایرانی به دیدار نهایی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان را به جامعه ورزشکاران کشور و ملت عزیز ایران تبریک می گویم. این موفقیت حکایت از مدیریت شایسته مدیران ارشد حوزه ورزش کشور، دانش و هوش مربی و کادر فنی کارآزموده و قدرت و استقامت و هماهنگی تیمی مثال زدنی، قهرمانان نوجوان ایرانی و رصد دقیق تیم های رقیب دارد.
ایشان در ادامه خطبه دوم نماز جمعه ضمن اشاره به آغاز نام نویسی داوطلبان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در ایام ابتدایی ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی قرار داریم. باید به این حقیقت توجه داشت که مردم سالاری جوشیده از متن اندیشه سیاسی اسلام است و نظام سیاسی ما مبتنی بر اصول و مبانی وحیانی.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اینکه اراده استوار ملت تربیت شده در مدرسه قرآن و عترت استوار است، اظهار نمود: اگر این پیوند بین نظام و ملت نبود بطور قطع امروز در این موقعیت از اقتدار نبودیم.
ابوترابی فرد افزود: رهبر در فروردین ماه سالجاری در دیدار با مسئولان نظام راهبرد نظام در انتخابات مجلس را تبیین کردند و بر چند اصل محوری تاکید نمودند. یک رابطه قدرت و مردم سالاری. ایشان تاکید داشتند که «قدرت برآمده از خواسته مردم است.»، «انتخابات قوت و قدرت ملت، دولت و کشور را به نمایش می گذارد.» و «انتخابات بر چهار راهبرد محوری مشارکت، امنیت انتخابات، سلامت و رقابت استوار است.»
ایشان در ادامه به صحبت های اخیر سفیر انگستان اشاره و تصریح کرد: سخنان بدون کمترین پشتوانه اخلاقی و علمی سفیر انگستان را شنیدید. سیاستمداران انگلیسی باید حیا کنند از این که چنین سخنانی را بر کلام و سخنان شان می رانند.
امام جمعه موقت تهران همینطور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران عراق، سوریه و قهرمانان لبنان را از چنگال استکبار نجات داد، تصریح کرد: راه افزایش قدرت در مقابل زیاده خواهی زیاده خواستار افزایش اقتدار سیاسی و ملی با ارتقاء سطح مشارکت است. دولتمردان در این راه جدی حرکت کنند. به چهره های عالم و هوشمند عرض می کنم دانش حکمرانی دانش اصیل و دشوار برای خدمت به مردم است. به هر میزان بر چالش های پیش روی جوامع افزوده شود، ارزش کوشش برای بهبود مناسبات بین حکمرانان و مردم بیشتر می شود.
ابوترابی فرد با اشاره به اینکه تورم ریشه در کسری بودجه کشور دارد، اظهار داشت: با اصلاح نظام بودجه ریزی کشور میتوان در راه اصلاح تورم قدم برداشت. باید منابع ملی را پس انداز کرد و صندوق پس انداز ذخائر ارزی را به صندوقی قدرتمند تبدیل کرد. با افزایش هزینه های جاری و تأمین این هزینه از منابع نامشروع و استقراض از بانک مرکزی بر مشکلات کشور افزوده می شود. کسانی که شجاع هستند و مسائل را تشخیص می دهند و می توانند برای برون رفت از ای وضعیت بیرون بروند در مشارکت انتخابات مجلس حضور یابند.
وی در خطبه اول نماز جمعه هم با اشاره به اینکه روز ۲۵ محرم اوج مصائب خاندان امام حسین (ع) است، به تشریح مشکلات و چالش های به وجود آمده توسط مزدوران یزید بن معاویه برای خانواده اسیر شده امام حسین(ع) پرداخت.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مدرسه اهل بیت، سردار سلیمانی، رزمندگان اسلام و پدران شهدا، آزادگان و ایثارگران و مبارزان سوری و یمنی را تربیت کرد. انقلاب اسلامی تمام هویتش را از این مدرسه گرفته است. اگر عاشورا نبود دفاع مقدس به نماد اقتدار ملت ایران تبدیل نمی شد.
ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: چهار میلیون لبنانی نماد عزت و اقتدار جهان عرب شدند. حالا ملت لبنان در کانون توجه ۳۰۰ میلیون عرب و پنج میلیارد مسلمان قرار دارد. امروز ازدحام در کنار مدرسه عاشورا و حرم امام حسین (ع) از ازدحام در کنار خانه خدا و حجر الاسود بیشتر است.

منبع: