اسماعیلی : سازوکار تعیین حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی تغییر می کند

به گزارش آذر، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به رفع ایرادات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در این کمیسیون، اظهار داشت: سازوکار تعیین حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی را تغییر دادیم.

ولی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره ی طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، اظهار داشت: مجلس مصوبه ای پیرامون توقف دو ساله قانون بیمه کارگران ساختمانی داشت که با اشکالات و ابهاماتی از طرف شورای نگهبان مواجه شد؛ یکی از اشکالات اصل ۷۵ قانون اساسی و داشتن بار مالی بود و اعلام گردید بازگشت قانون به وضعیت قبلی بار مالی دارد.
وی بیان کرد: ایراد بعدی به مصوبه مجلس آن بود که افرادی در طول این مدت با این قانون بیمه شدند و تکلیف آنها باید مشخص شود. بر این اساس طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شد تا ایرادات آن برطرف شود.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: همین طور تعدادی از افراد به این مصوبه ایراد گرفتند و اعلام نمودند حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی شاغل در بعضی از بخش ها تا چهار درصد حداقل دستمزد ماهیانه همان سال در نظر گرفته شده که این کار موجب بالا رفتن قیمت مسکن می شود و باید اصلاح گردد.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییراتی که برای رفع ایرادات این مصوبه اعمال شده است، اظهار داشت: ما برای برقراری عدالت، سازوکار تعیین حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی را تغییر دادیم؛ برای مثال مصوب کردیم حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی شاغل در شهرهای تا پنجاه هزار نفر جمعیت و کلانشهرها یک درصد حداقل دستمزد ماهیانه همان سال و حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی شاغل در روستاها نیم درصد حداقل دستمزد ماهیانه همان سال شود.
اسماعیلی گفت: گزارش کمیسیون اجتماعی درباره ی طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در دستورکار هفته جاری صحن مجلس است و بیشتر اصلاحات درباره ی ایجاد تغییر در سازوکار تعیین حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی است و باید ببینیم در صحن مجلس نمایندگان چه پیشنهاداتی دراین زمینه می دهند.

منبع: