حجت الاسلام رئیسی در نشست با علمای اهل تسنن کشور: جامعه متحد بزرگترین مانع برای نظام سلطه است

به گزارش آذر، رییس جمهور با اشاره به این که جامعه معتقد به ارزش های الهی دارای هدف است، اظهار داشت: جامعه متحد و امت اسلامی بزرگترین مانع برای استکبار و نظام سلطه است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور بامداد امروز (پنجشنبه ۹ شهریور ماه) در نشست با علما و نخبگان اهل تسنن سراسر کشور طی سخنانی، اظهار داشت: یاد شهدای عالی قدر انقلاب اسلامی، شهدای اهل سنت، شهدای شیعه از استانهای مختلف همین طور شهدای دفاع مقدس، شهدای حریم حرم، شهدای خدمت و همه کسانی که برای عزت این کشور تلاش کردند، گرامی می داریم.
وی اضافه کرد: برای بنده و همکارانم حضور در این جلسه باشکوه و نشستن پای سخن عزیزانی که سخن دین، مردم و مشکلات جای جای کشور را مطرح می کنند، بسیار باارزش است.
رئیس جمهور اشاره کرد: جامعه معتقد به خداوند، پیغمبر و معاد و ارزش های الهی دارای مقصد و هدف است.
وی افزود: جامعه متشکل، منسجم و متحد است که به طرف یک مقصد روشن و هدفدار حرکت می کند. این نخستین خاصیت و شاخص امت است که دارای هدف است و دومین شاخص امت این است که همیشه درحال حرکت است و هیچ زمانی ایستایی و توقف در حرکت آن وجود ندارد و همیشه پویا است.
رئیسی بیان کرد: وجه مشترک همه ما این است که به عزت منافع ملی کشور و محل مشکلات بیاندیشیم.
وی افزود: یک جامعه متحد و امت اسلامی بزرگترین مانع برای استکبار و نظام سلطه است و این بزرگترین مانع برای سلطه گران است.
رئیسی افزود: پس از جنگ جهانی دوم که دو بلوک قدرت در جهان شکل گرفت و پس از فروپاشی شوروی، نظام سلطه تنها مانع مقابل خودرا مسلمان متحد می داند.
رئیس جمهور اشاره کرد: استکبار با بوجودآوردن مانع در مقابل مسلمانان و تبلیغ در رسانه ها و امپراتوری خبری خود و همچنین شکل دادن گروههای تکفیری برای ایجاد خونریزی میان مسلمانان و نیز با توهین به مقدسات به ویژه نبی مکرم اسلام و توهین و اهانت به کتاب آسمانی و سعادت بشر قرآن کریم، اقداماتی انجام داد تا به مقابله با مسلمانان برخیزد.
وحدت و انسجام امت اسلامی وظیفه و راهبرد همه مسلمانان است
حجت الاسلام رئیسی افزود: تشکیل گروههای تکفیری، اختلاف افکنی، نرمال سازی رابطه با رژیم صهیونیستی همه کارهایی است که آنها برای مقابله با مسلمانان انجام می دهند و امروز وحدت و انسجام امت اسلامی وظیفه و راهبرد همه مسلمانان است و این یک تاکتیک نیست بلکه راهبرد است.
رئیس جمهور اظهار داشت: پیشرفت امت اسلامی در هر کجای عالم که وجود دارد، در گرو وحدت و انسجام مسلمانان است. معنایش آنست که هر کس با قلم و بیانش در راستای ایجاد وحدت و این راهبرد که یک نیاز جدی است، قدم بردارد.
وی اذعان داشت: نظم جدید جهانی با افول قدرت آمریکا و قدرت های سلطه گر درحال رقم خوردن است و این ائتلاف ها و قدرت های نوظهور مانند شانگهای و بریکس و سایر ائتلاف های منطقه ای و فرامنطقه ای در مقابل یک جانبه گرایی آمریکاست.
وی با اشاره به این که شرایط به نفع گروههای مقاومت در منطقه درحال ایجاد است، گفت: شرایط امروز فلسطین و روز گذشته فلسطین را ببینید که چگونه جریان مقاومت، جریان پیروز این میدان است و آنها که تا روز گذشته سخن از سازش می گفتند، دیگر این سخن را بر زبان نمی آورند و دیگر سخن از سازش و تسلیم در ادبیات فلسطینی ها وجود ندارد.
حجت الاسلام رئیسی در ادامه بیان داشت: تا روز گذشته صحبت حمله به ایران بود، اما دیگر تعدی به ایران از ادبیات مستکبرین محو شده است چون ایران امروز با ایران روز گذشته متفاوت می باشد، چون تولید قدرت شده است و ایران امروز ایرانی قدرتمند است.
وی افزود: آنکه در ایران تولید قدرت کرده است، تلاش مردان و زنان و شهدای این کشور به ویژه ۱۵ هزار شهید اهل سنت است. همین طور کوشش های شهید قاسم سلیمانی و نیز حضور مردم در شهرهای مختلف در مراسم های مختلف ۲۲ بهمن روز قدس و نماز جمعه است که ایجاد قدرت کرده است.
رئیسی با اشاره به راهپیمایی اربعین، اشاره کرد: می بینید که اینروزها مردم مختلف شیعه سنی و مسیحی به عشق اباعبدالله (ع) در راهپیمایی اربعین گام بر می دارند و حضور می یابند.
رئیس قوه مجریه اشاره کرد: در کشور ما چه سنی و چه شیعه ظرفیتهای مختلفی را داشته و آنرا بروز داده اند و امروز چهره شهرهای استانهای ما در سراسر کشور و همچون در مناطق سنی نشین را مشاهده می کنید که نسبت به پیش از انقلاب بسیار متفاوت شده و تغییر کرده است.
وی افزود: باید شکرگزار نعمت های خداوند باشیم و نسبت به آن چه که انجام نشده، دست به دست هم خواهیم داد و تلاش می نماییم تا مشکلات رفع گردد برای اینکه اولویت دولت رفع محرومیت از مناطق مختلف همچون مناطق مرزی است و آنرا خدمت رهبری نیز عرض کردیم.
حجت الاسلام رئیسی در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: هم اکنون ۱۷ هزار پایگاه و مسجد فعال مذهبی، ۴۵۰ مدرسه علمیه فعال در بخش های مختلف کشور، در عین حال دو هزار و ۵۰۰ پایگاه نماز جمعه برای اجتماعات گسترده مردم وجود دارد و ۱۲ هزار امام جماعت در سراسر کشور است که مردم از فیض نماز جماعت بهره ببرند.
رئیس قوه مجریه کشور با اشاره به کارهای انجام شده در کشور، اشاره کرد: تا حالا کارهای بسیاری انجام شده و کارهایی نیز باقی مانده که باید انجام گیرد. مسئله رفع محرومیت از مناطق مختلف و به ویژه مناطق کم برخوردار اولویت دولت می باشد.
وی گفت: روز گذشته خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم زمانی که دولت ما شروع شد، ۲۲ هزار مگاوات کسری و ناترازی در تولید برق داشتیم که ۷۰۰۰ مگاوات تولید شده است و ان شاءالله بقیه آنرا تا مرز ۳۵ هزار مگاوات و افزون بر کسری برق، تولید خواهیم کرد تا برای پیشرفت کشور مورد استفاده واقع شود.