روح الامینی در صحن مجلس: تصمیمات حوزه سلامت بطور دقیق اطلاع رسانی نمی شود

به گزارش آذر، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: شاهد عدم اطلاع رسانی دقیق از تصمیمات حوزه سلامت هستیم، به شکلی که بیمار وقتی نسخه خودرا پرداخت می کند، نمی داند محاسبات بر چه مبنایی است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، «عبدالحسین روح الامینی» در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در توضیح گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباب ارزیابی اثربخشی سیاست گذاری ها و اقدامات عملیاتی دستگاه های مسؤول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی کشور، اظهار داشت: فراز و فرود در عرصه دارو و زنجیره تامین و تولید دارو فراوان است که اگر این فراز و فرود به شکل جامع مورد توجه قرار نگیرد، به خطا می رویم.
وی اضافه کرد: دستگاه های مختلف وظایف بین دستگاهی را بر عهده دارند، اما وزیر بهداشت وظیفه تولیت را دارد و تولیت نیز دارای مسئولیت های مشروحی است. باتوجه به گزارش هایی که از طرف وزارت بهداشت بصورت مکرر در کمیسیون بهداشت مطرح می شود، این تولیت نمره نظارتی خوبی نمی گیرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: متأسفانه شاهد عدم اطلاع رسانی دقیق از تصمیمات حوزه سلامت هستیم، به شکلی که بیمار وقتی نسخه خودرا پرداخت می کند، نمی داند محاسبات بر چه مبنایی است و فقط نگاه می کند نسبت به گذشته نزدیک، پرداخت از جیب بیمار بیشتر می شود و نمی داند ضریب پوشش کجاست.
روح الامینی اظهار داشت: ۱۳۸ روز از مجلس یازدهم باقی مانده است. از ما که دارد می گذرد اما از دولت، رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور می خواهم که تکالیف برنامه هفتم را جدی بگیرند که همچون این تکالیف، نوسازی و بازسازی صنعت دارو است. دولت در برنامه هفتم به صنعت دارو توجه بیشتری کند تا این صنعت نه فقط بتواند نیاز داخلی را تامین کند، بلکه صادرات نیز صورت گیرد.

منبع: