مشاور وزیر امور خارجه: دانشجویان ایرانی خارج از کشور بخش مهمی از قدرت مقبول کشور هستند

به گزارش آذر مشهد ـ مشاور وزیر امور خارجه اظهار داشت: دانشجویان ایرانی خارج از کشور بخش مهمی از قدرت مسؤول و مقبول ایران هستند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، سعید خطیب زاده بامداد شنبه در همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد اظهار نمود: جمهوری اسلامی ایران با شناخت از ظرفیت های خود به دنبال تصویر ایران قدرتمند، مقبول، مسؤول، خیرخواه و متفاوت از نظام سلطه است و دانشجویان ایرانی خارج از کشور بخش مهمی از قدرت مسؤول و مقبول ایران هستند که به وسیله آنها جا به جا کردن مرزهای دانش امکان دارد.
مشاور وزیر امور خارجه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی هویتی به ایران بخشید که این کشور را در تراز جدید جهانی قوی کرده است.
وی اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسیر به سمت ناامیدی را عوض کرد و دشمنان امروز به خاطر راه سومی که انقلاب جلو راه ملت ها گذاشته است ترس دارند.
خطیب زاده بیان کرد: قدرت جمهوری اسلامی تلفیقی از قدرت معنایی و قدرت دشوار است و فرهنگ عاشورا قدرت معنایی کشور است.
مشاور وزیر امور خارجه اظهار نمود: امروز محور شرق سه پایتخت تهران، مسکو و پکن دارد که محورهای سیاسی، نظامی و اقتصادی هستند و نظام سلطه می خواهد هر سه را بزند.
وی افزود: در نظام بین المللی امروز که درحال تغییر است می توانیم و موظف هستیم جایگاه خودرا به دست آوریم. نظام بین الملل نظام کنش و واکنش است در رژیم طاغوت همه کارها واکنشی بود و قدرت کنش نداشتیم اما امروز اینگونه نیست. دشمن می خواهد چهره و گفتمان ایران را طوری نشان دهد که بگوید ما نمی توانیم.

منبع: