امیرعبداللهیان: مخالف حضور بیگانگان در منطقه هستیم

به گزارش آذر، وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: ما همواره بر این باوریم که حضور بیگانگان در این منطقه شرایط را پیچیده تر می کند و ما مخالف این حضور هستیم.

به گزارش آذر به نقل از مهر، در تماس تلفنی دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، برخی موضوعات دوجانبه و هم مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
در این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به مناسبات خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و ضمن اشاره به دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور در آستانه، بر تمامیت ارضی کشورهای منطقه همچون جمهوری آذربایجان، تصریح کرد و اضافه کرد: ما همواره بر این باوریم که حضور بیگانگان در این منطقه شرایط را پیچیده تر می کند و ما مخالف این حضور هستیم.
دکتر امیرعبداللهیان در ادامه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران راهکار درست حل اختلاف در قفقاز را در نشست ۳+۳ و مکانیسم های منطقه ای جستجو می کند و همواره به تلاشهای خود برای حل مشکل میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه خواهد داد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تصریح کرد: ما امنیت منطقه را مقوله ای به هم پیوسته دانسته و امنیت جمهوری آذربایجان را امنیت منطقه و ایران می دانیم، و مخالفت خویش را با هر گونه استقرار نیروی بیگانه در منطقه اعلام داشته و آنرا مغایر با صلح و ثبات و همکاریهای منطقه ای می دانیم.
جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان هم در این گفتگوی تلفنی، ارتباط مستقیم و مستمر وزرای خارجه دو کشور را نشانگر عمق روابط بین تهران و باکو دانست و اظهار داشت: ما برای این روابط ارزش و احترام قائل هستیم.
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در ادامه از تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان و تشریح نتایج سفر به ارمنستان تقدیر نمود و تلاشهای جمهوری اسلامی ایران جهت کمک به صلح و ثبات منطقه ای را ستود.
بایراموف در انتها مخالفت خویش را با استقرار نیروهای بیگانه در منطقه ابراز داشت و بر تداوم همکاریهای منطقه ای همچون در چارچوب نشست ۳+۳ جهت کمک به ثبات و امنیت در منطقه تاکید نمود.
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان همینطور از سفر پیش روی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان به باکو استقبال کرد و آنرا گام مهمی در جهت کمک به پیشرفت روابط دوجانبه توصیف کرد.