امام جمعه اردستان: مبحث عفاف و حجاب حکم شرعی دارد

به گزارش آذر، امام جمعه اردستان اظهار داشت: مبحث عفاف و حجاب حکم شرعی دارد و کشف حجاب هم یک حرام شرعی و سیاسی است و قانون هم این اجازه را نمی دهد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نمازجمعه امروز اردستان، عنوان کرد: از آیات و روایات برداشت می شود که انسان عبد است و ازاین رو باید تسلیم مولایش شود همینطور انسان باید دنیا و آخرت خود به دست خداوند متعال قرار دهد.
وی ضمن اشاره به نزدیک شدن به شب قدر، اضافه کرد: آرام آرام به شبی نزدیک می شویم که در طول سال یکبار بیشتر نبوده و چندین ساعت هم بیشتر نیست و طبق آیات قرآن کریم این شب از شبهای نزول قرآن بوده همینطور شب قدر به منزله شب مقدر و اندازه گیری هم است.
امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: شب قدر یا شب احیا به مدت سه شب است و گفتند که در این شب ها سه مرحله داریم یک مرحله تقدیر، مرحله بعدی تحکیم و مرحله یا شب آخر قدر هم تنفیذ یا اجرا شدن است ازاین رو باید این شب ها را پاس بداریم.
دهشیری تصریح کرد: دومین شب از شبهای قدر مصادف با شب شهادت امام علی (ع) است که بنابر روایات موجود ایشان پس از پیامبر از خداشناس ترین افراد بودند همینطور محققان نقل کرده اند که بیشتر از ۳۰۰ آیه قرآن کریم در ارتباط با امام علی است.
وی بیان نمود: پس از چندین سال که کرونا مانع دیدار مسؤلان کشوری با رهبر انقلاب بود، بالاخره چند روز پیش سران قوا، مجلسی ها و دولتی ها با رهبر انقلاب دیدار کردند و ایشان رهنمودهایی داشتند.
امام جمعه اردستان افزود: رهبر انقلاب در این دیدار به شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است اشاره کرده و این شعار را برای مسؤلان تبیین کردند همینطور آنان را موظف دانستند که به شعار توجه ویژه داشته باشند.
دهشیری خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در این دیدار ضمن اشاره به یک مبحث بین المللی، موضع دشمنان را روبه ضعف و مبحث دوستان مقاومت را روبه تقویت دانستند، ما امروزه ثمرات تقویت جبهه انقلاب و ایستادگی در مقابل اسرائیل را شاهد می باشیم.
وی با اشاره به اینکه حجاب یک امر شرعی و قانونی می باشد، خاطرنشان کرد: مبحث عفاف و حجاب حکم شرعی دارد و کشف حجاب هم یک حرام شرعی و سیاسی است و قانون هم این اجازه را نمی دهد ازاین رو تکلیف همه را مشخص کرده اند که همه باید برای این مورد در وسط میدان باشند.
امام جمعه اردستان تصریح کرد: در پشتیبانی از عفاف و حجاب، یک مراسم و تجمعی در شهر اردستان و در جوار گلزار شهدای گمنام برگزار می گردد تا این که این تجمع نشان دهنده جدی بودن فرمان رهبری بوده و کشف حجاب مغایر قانون و شرع است.
دهشیری خاطرنشان کرد: سال جاری دو انتخابات را به صورت همزمان در کشور داریم و امیدواریم که با تدابیر مسؤلان امر شاهد حضور حداکثری مردم باشیم.

منبع: