مخالف کلیات لایحه ارتقاء امنیت زنان در برابر سوء رفتار نوروزی: لایحه ارتقاء امنیت زنان بنیان خانواده را سست می کند

آذر: نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت که لایحه پیش گیری از لطمه دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در مقابل سوء رفتار بدنبال سست کردن بنیان خانواده و ایجاد درگیری بین زنان و مردان است.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام حسن نوروزی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بعنوان مخالف کلیات لایحه جلوگیری از لطمه دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در مقابل سوء رفتار اظهار نمود: این لایحه دارای ایرادات فکری است، از سه سال و نیم ما طرح مهریه را به مجلس شورای اسلامی دادیم اما رییس مجلس شورای اسلامی جلوی مطرح شدن آنرا گرفت و آنرا عقب انداخت اما این لایحه دی ماه سال قبل آمده است و الان در دستور کار مجلس قرار گرفته که این ظلم رییس مجلس است.
وی خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چرا اجازه نمی دهید طرح مهریه در دستور کار قرار گیرد؟ به چه کسی جایزه می دهید؟ این لایحه دی ماه سال قبل بعد از ۱۰ سال از دولت روحانی به مجلس شورای اسلامی آمد و در کمیسیون اجتماعی هم تنها دو نفر روی آن کار کردند، حال اینکه باید جهت بررسی این لایحه کمیسیون مشترکی تشکیل می شد نه اینکه در اختیار چند نفر قرار می گرفت.
نوروزی افزود: سفیر انگلیس در ایران در صفحه اینستاگرام خود در پشتیبانی از پایان دادن به خشونت مقابل زنان که محور فکری و کاری این لایحه است، یک کروات نارنجی نماد مبارزه با خشونت مقابل زنان زده است و مردم ایران را به پشتیبانی از مبارزه با خشونت مقابل زنان دعوت کرده است.
نایب رییس کمیسیون حقوقی افزود: بررسی های ما نشان داده است این لایحه تحت عنوان قوانین حقوق بشر و بین المللی سازمان ملل بخصوص سند ۲۰۳۰ است و بنیان خانواده را سست می کند و درگیری بین مردان و زنان بوجود می آورد.
ادامه دارد…